donderdag 21 november 2013

Het gaat de goede kant op!

Het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven op mijn blog. Ik heb inmiddels alweer drie chemokuren gehad en ik voel me nog steeds goed. Na elke kuur vermoeid maar na een paar dagen ben ik meestal weer de oude. De chemokuren vallen dus gelukkig mee. Er is een enorm groot verschil tussen de chemokuren die ik op de kinderafdeling heb gekregen en de chemokuren die ik op de volwassenenafdeling krijg. Op dinsdag 26 november staat mijn laatste chemokuur gepland, die bestaat uit drie dagbehandelingen. Na de laatste chemokuur zal ik weer elke maand longfoto's moeten maken ter controle. Het zullen weer spannende tijden worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het nu goed gaat komen.

Verder probeer ik twee dagen per week naar Heliomare te gaan om te oefenen met de prothese. Elke keer zie je weer veel verbetering en staan de behandelde therapeuten verbaasd over hoe snel ik alles leer. Waar normaal een half jaar voor wordt gerekend heb ik in een paar lessen al bereikt. Ik heb aangegeven dat ik zo snel mogelijk een 'been' om mijn prothese wil zodat ik met mijn prothese naar buiten durf. Op 20 november hebben de therapeuten het onderbeen opgevuld met een soort schuimrubber. De bovenkant is nog niet afgewerkt omdat daar nog instellingen gedaan moeten worden. Gelukkig kan ik er gewoon een jurkje over dragen zodat je niets ziet. Deze afwerkingen zijn tijdelijk, over een paar maanden komt er een definitieve afwerking.


Eindelijk weer twee benen! 

17 opmerkingen:

  1. Wederom ook nu weer....je bent geweldig!!

    Warme groet uit Hoorn..

    Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben en blijf je toch een kanjer heel veel respect.
    Groetjes uit wervershoof de moeder van (djibo)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super meis! Ziet er al heel goed uit Je bent een kanjer en altijd zo positief. Veel respect voor je.. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat ziet dat er goed uit en wat ben je een doorzetter! Geweldig om te zien en te lezen. Heel veel succes met alles :)
    Liefs Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo! Ik ken je niet, maar kwam dit toevallig tegen op Facebook, maar ik wil even zeggen dat ik heeel veel respect voor je heb! Echt enorm knap en sterk hoe je ermee omgaat. Heel veel sterkte en je bent een prachtige meid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn zoon had ewing sarcoom en is jammer genoeg na schoon geweest te zijn ook weer ziek geworden en helaas overleden in 2007,, ik bid voor je dat je mag genezen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken je helemaal niet en kwam echt bij toeval via een link van iemand op Facebook op je pagina terecht. Ben "eventjes" door je blogs gesurfd van de afgelopen jaren en ben er helemaal stil van...wij hebben als gezin een moeilijk jaar achter de rug op heel ander gebied. Als ik dan jou verhalen lees dan besef je je dat gezondheid toch echt het enige is wat telt. dat wist ik wel maar toch...tjah, relativeren heet dat. Wat ben jij een onwijs dappere meid!!! Ik wens je alle geluk van de wereld. X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed om weer wat van je te lezen Jill, het is al zo vaak gezegd, maar je bent echt sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Jill, fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    Hoop dat je eind november van de grootste ellende af bent en dat het met je prothese fantastisch gaat lukken, een lang en heerlijk leven tegemoet dat verdien je! Liefs vanuit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg je al lange tijd, je kent me niet en je laat me toch een kijkje nemen in je leven. RESPECT hoor hoe jij met je leven, en omstandigheden omgaat. Ik hoop nog heel lang je site te mogen volgen.
    Lieve groet,
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik volg je al een hele tijd, en heb enorm veel respect voor je
    lieve groetjes anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om te horen laat een Mooie maar vooral goed passende "poot" maken het belangrijkste is dat 'ie lekker loopt maar ik begrijp zo'n mooie jonge meid wel, het oog wil ook wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heb er geen woorden voor,wat ben jij positief zeg ,een hele goede instelling,je bent een kanjer ,niet op geven hoor.een moeder en oma .xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen orthopeed meer, wat een goed nieuws, Jill! Hoop dat het met je longen ook goed is. Wens je heel veel geluk en een lang en mooi leven!
    Liefs uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. af en toe ga ik even op de blog kijken of er nog nieuws is ,vind dat je het geweldig op pakt ,heb veel bewondering voor jou ,hoop ook dat het goed mag blijven gaan ,succes Jill ,een volger Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Jill
    Wat een vooruitgang goed om te horen.
    Je bent echt een topper.
    Veel liefs en een dikke kus van ons.
    Richard,Ellen,Duncan Lemstra

    BeantwoordenVerwijderen