dinsdag 17 juli 2012

Het vervolg

Op woensdag 4 juli 2012 waren de eerste stapjes op krukken alweer gezet en kon ik mij prima van de ene naar de andere kant verplaatsen. De antibiotica-kuur was afgelopen en de fysiotherapeuten wisten niet meer wat ze mij moesten leren. Het was de nodige tijd om naar huis te gaan dus!
Thuis een paar dagen flink vermoeid door de vele pijnstillers (lees: 20stuks per dag) maar binnen 1.5 week alles alweer afgebouwd. Liever een beetje pijn dan de hele dag suf en vermoeid zijn! Thuis vermaak ik mij prima met de vele aanloop van vrienden, vriendinnen en familie. Elke dag bezig met genoeg oefeningen om mij been te trainen. Zo kan ik mijn been alweer maximaal buigen, iets wat tijdens mijn eerste operatie een langer tijdsduur in beslag nam.
Op dinsdag 17 juli 2012 werden wij verwacht op het spreekuur van orthopeed dr. Bramer. Tevreden was hij toen hij naar het litteken keek. Alles ziet er rustig uit. Nog even een paar weken aantippend belasten voordat we overgaan op het 'echte' belasten. Over zes weken wordt er een foto van het been gemaakt wat zal bepalen hoeveel procent ik zal gaan mogen belasten. Als het bot in de toekomst vast gaat groeien mag ik eindelijk de krukken weggooien.. Een mooi vooruitzicht waar we nu al meer dan een jaar naar toe leven!

4 opmerkingen:

  1. Jill, ik neem mijn petje voor je af. operatie achter de rug en alles loopt op rolletjes, sorry krukken. Nog even heel voorzichtig doen en vooral hopen dat het donorbot goed aanslaat.
    Ik volg je al enige tijd en constateer dat ook al zijn er strubbelingen, jij met je vriendinnen toch gewoon wilt zijn als een 18-jarig meisje. Groots!
    Als nu ook de krukken in de kast kunnen en de schooldeur weer voor je open kan, kan ik alleen maar zeggen; Jill je bent geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jill,

    Wat onwijs goed van jou.
    Zie je hoe sterk je bent?
    Ik leef met je mee, ook al ken je mij helemaal niet.
    Warme Groet Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig eindelijk goed nieuws, fij nom te lezen. Hopelijk verloopt de rest van het traject zoals de bedoeling is. Hou vol, groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Jill,
    super dat je al weer zo ver bent,
    veel kracht en sterkte toegewenst,
    lieve groetjes Henk en Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen