vrijdag 28 juni 2013

Waarom?

Het begon allemaal een paar weken geleden toen ik opeens s'nachts wakker werd van de pijn in mijn been. De volgende ochtend zijn we naar de huisarts gegaan die ons gelijk had doorverwezen naar het AMC. Eenmaal bij het AMC werd er een röntgenfoto van mijn been gemaakt. Kort daarna werd ons verteld dat de foto er goed uit zag en dat het bot goed gegroeid was, er werd ons ook verteld dat ik waarschijnlijk bij de volgende controle kruk-vrij zou zijn. Opgelucht gingen we naar huis maar de pijn in mijn been bleef. Omdat we graag wilden weten waar de pijn vandaar kwam hadden we weer contact opgezocht met de orthopeed. Er werd een afspraak gemaakt voor dinsdag 25 juni 2013. Op die dag werd er grondig naar mijn knie gekeken en wilden de orthopeden een nieuwe röntgenfoto maken en een controle van het bloed. Na een uur werden we terug geroepen voor de uitslag, er werd ons verteld dat er een mogelijke kans bestaat dat de tumor is terug gekomen. De volgende dag (woensdag 26 juni 2013) moest ik een longfoto en een MRI-scan maken. De uitslag van de longfoto werd al snel bekend en was gelukkig positief, geen gekke dingen te zien. Helaas kregen we op donderdag 27 juni 2013 te horen dat de MRI-scan heeft bevestigd dat de tumor terug is en zo goed als weer op dezelfde plek zit. Iets wat zelden voorkomt (maar 3 procent).

Op maandag 1 juli 2013 wordt er operatief een stukje botweefsel uit mijn been gehaald (biopt). Dit stukje wordt op kweek gezet zodat ze over ongeveer 1,5 week meer te weten komen over de tumor. Daarna wordt er een behandelplan opgesteld. Wij hopen dat de tumor klein en makkelijk te behandelen is zodat we er weer 100 procent tegen aan kunnen!

34 opmerkingen:

  1. Jeetje.... Dat is ronduit kut! Zelf net hersteld van een osteo (laatste chemo was januari)... Ik kwam je blog een tijdje terug tegen en ben je min of meer ook een beetje gaan volgen op facebook. Lees nu dit en ik wil je alle kracht toewensen voor komende periode. Heel veel liefs van Romy Bosson

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik schrik zelden
      Maar hier kreeg ik toch een hart verzakking

      Verwijderen
  2. Claudia van den Brink28 juni 2013 om 12:51

    NEE, NEE, NEE!!! Dit kan niet waar zijn Jill! Ik word hier zo verdrietig van! Jij zou bewijzen dat er leven is na osteosarcoomkanker. We spreken af dat jij dit nog steeds gaat waar maken! Go for it powergirl! Ik wens je alle kracht van de wereld, je hebt het zo verdiend! Dikke kus namens ons hele gezin. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een klote nieuws, schrok er echt van. Ik vind je zo'n leuke meid die positief in het leven staat. Jij bent echt de laatste die dit verdient. Heel veel sterkte meis. Hopen dat deze ellende nou is echt op houd. Carpe diem. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chritien, Helga, annik, mirthe en Kiki van pelt28 juni 2013 om 14:03

    Oh Jill, wat schrikken we hier van! Ongelooflijk! Blijf er in geloven! Sterkte gewenst van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Jill, wat is dit ongelooflijk onverwachts!!! Raar om het te lezen, vooral omdat het om donor bot gaat toch???
    Maar leer ons Jill Mul kennen; die gaat er voor 100% tegen aan en never give up!!!!! Dikke kussen van ons. XXX 24/7

    BeantwoordenVerwijderen
  6. niet te geloven jill!!!!!! verdikke toch he weer gaan die duimen hier weer dacht nacht werken kom op

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaah dat meen je niet!
    Ga voor je duimen dat het een kleintje is en makkelijk te behandelen is. Dit verdien jij zo niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte Jill we zullen voor je duimen.
    Edith en Wilfred van den Akker (ouders van *Wesley*)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier schrik ik van Jill, wie had dat gedacht, en alles ging zo goed. Niet te geloven. Reken maar dat ik met dubbele kracht ga duimen om de tegenslag mee te helpen oplossen. Hoop dat de tumor een kleintje is dat misschien eenvoudig te bestrijden is. Hoop niet dat we terug bij af zijn.
    Lieve Jill, ik leef met je mee....
    Hans de Weger, Gouda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg jou al een jaar op Twitter en je blog. Nooit heb ik ergens op gereageerd. Maar dit bericht vraagt om een reactie. Ik wil jou heel veel sterkte wensen en zal voor je duimen.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is gewoon verschrikkelijk!
    Heel veel kracht Jill.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jill, we hebben je leren kennen als een vechter van de bovenste plank! Wij hopen met jou mee dat je deze tegenslag met dezelfde moed, vasthoudendheid en kracht weet te overwinnen! We zullen je blijven volgen en daar waar nodig of gewenst ondersteunen!

    Warme groeten uit Hoorn, Martin Koese

    BeantwoordenVerwijderen
  13. diana schuitemaker29 juni 2013 om 06:50

    Lieve jill
    Wat is dat schrikken ,wij willen jou heel veel kracht en sterkte toewensen om dit ook te over winnen
    Groetjes van ons uit wervershoof( de moeder van djibo)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey jill, ik volg al een tijdje jouw blog... (je kent me verder niet , maar kwam hier via Blog van kanjerguusje.)

    Ik kwam Elke dag even kijken of er al nieuws was....

    Geen nieuws was goed nieuws .... en nu ineens dit ...

    BAH wat een rot ziekte is het toch. Ik hoop dat je ook nu weer alle kracht weet te vinden om te vechten!!!!!! Ik heb zo'n respect voor je kracht!!!!!!!!!!!

    KEI veel sterkte en succes !!!!!!!!!!!!!!

    Een virtuele knuffel van merel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kent me niet maar lees je blog en schrik van je bericht meisje meisje wat een drama weer ....
    Voor vandaag sterkte met je biopt , en moed houden !
    Gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit mag gewoon niet! Punt uit!!!!
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och jee, eens in de zoveel tijd neem ik een kijkje op jouw blog. Ooit op terecht gekomen. Dit was ook het laatste dat ik hoopte en verwachtte te lezen. Heel veel sterkte en succes, blijf positief, sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Jill,wat een tegenvaller,wens jou alle sterkte van de wereld en kracht en hoop voor je dat het meevalt met de tumor,liefs van een lezer,Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik lees je blog nu net pas en het nieuws. Ik wil je heel veel sterkte toewensen. Ik zag dat de biopt inmiddels ook is geweest. Ik ga duimen voor een goede uitslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Jill, ik volg je al een tijdje (op je blog terecht gekomen via het blog van Lowie van Gorp). Het was zo fijn om weer goede berichten te lezen en nu dan ook ontzettend verdrietig om te lezen dat de kanker terug is. Ik wil je heel veel kracht toewensen, om datgene waar je nu mee geconfronteerd wordt, het hoofd te kunnen bieden. Ik wens je alle wijsheid van de medische wetenschap en alle warmte (en afleiding) van vrienden en familie toe. Ik duim dat heel gauw het zonnetje je leven weer onverminderd glans geeft!!
    Hartelijke groeten van Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Jill en familie,
    Dit is een enorme klap. We wensen je veel moed en vastberadenheid om sterk en positief te blijven. We hopen en leven met je mee.
    Warme groet, Jozefien en Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve jill, keek ik bij toeval even op je blog, godverdomme wat een pech..heel veel sterkte lieverd! positief blijven hoor!!!!!! we denken aan je xxxx , petra en rob

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Potverdorie, wat een kutnieuws ! Heel veel kracht en sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Go for it , ik wens je kracht , vooral veerkracht . Toi toi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Jill, succes vandaag in het AMC. Ik duim voor het meest positieve scenario. Hier in Groningen ga ik heel hard voor je duimen vandaag. Lieve groet, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel heel Veel sterkte, liefde en kracht gewenst...
    wat is t leven soms hard en oneerlijk......maar ga ervoor meid..
    Ik leef met je mee!

    Groetjes Yvonne uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Jill, ik blijf maar kijken of er al nieuws is...
    Ik duim voor je. Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Jill
    Net als Esther kijk ik ook de hele tijd of er al nieuws is
    Je bent zo´n prachtige meid!
    Hoop zo dat het goed is/komt!
    Veel sterkte en kracht.
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beste Jill

    Ik ken je van een spel.
    Ik kreeg net deze site van je, en ben er eigenlijk stil van geworden.

    Ik hoop echt oprecht dat ze dit kunnen genezen voor je.

    Weet dat ik heel erg met je mee leef.
    Heel veel sterkte met de moeilijke tijd.


    Groetjes Thierry

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beste jill,

    Ik ken jou ook van een spel.
    Heel veel sterkte ermee.
    We hopen dat je snel geneest en dat het snel opgelost word.

    Sterkte kevin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Jill,

    Vanmorgen zei Zoe mij wat je vertelde op COC. Alhoewel we elkaar niet persoonlijk kennen.. ben je ook via een dergelijk spel op een bepaalde manier verbonden we spelen immers gezamenlijk een game.
    Ik wens je heel veel sterkte toe voor jou en je dierbaren in deze moeilijke tijd.

    Tanya Kalonis (Isabella), Zoe en Alekos

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Jill,
    Ookal ken ik jou nauwelijks en ken jij mij vast niet, ik speel het spel clash of clans onder de naam Dumbledore.
    Ik vind het zo erg wat er gaande is en hartverscheurend. Ik wens je veel sterkte en geef de moed niet op. De hele coc familie staat voor je klaar en steunen je door dik en dun.

    Liefs,
    Cheyenne ( Dumbledore )

    BeantwoordenVerwijderen