donderdag 11 juli 2013

Flinke tegenslag

Maandag 1 juli 2013 was het dan zover. Om 06.30 uur al melden in het AMC bij de afdeling orthopedie. Verschillende kalmeringspilletjes werden gebracht en om 08.00 uur begon de operatie. Tijdens de operatie ben ik veel bloed verloren waardoor ik eigenlijk een nacht in het ziekenhuis zou moeten blijven. Gelukkig voelde ik me goed en mocht ik dezelfde avond nog naar huis. Het botweefsel wat ze hebben weggehaald is op kweek gezet. Op donderdag 4 juli kreeg ik verschillende scans om te onderzoeken of er eventuele uitzaaiingen waren. Als eerste volgde een long CT-scan. Wat vervolgd werd door een botscan. Op vrijdag 5 juli kregen we het goede nieuws te horen dat er geen uitzaaiingen waren gevonden. Opgelucht konden we het we het weekend in.

Op dinsdag 9 juli om 10.00 uur werden we verwacht bij de orthopeed. De uitslag van de biopt was bekend en helaas schrikbarend slecht. Uit de kweek is gebleken dat het weer om een kwaadaardige en snelgroeiende bot tumor gaat (osteosarcoom). Deze tumor moet zo snel mogelijk operatief worden weggehaald omdat de kans op uitzaaiingen elke seconde groter wordt. Omdat ik al een bouwwerk van platen, schroeven en een donor bot in mijn bovenbeen heb zitten is er geen andere keuze om mijn been geheel te amputeren. Door deze hoge amputatie zal het moeilijk zijn om ooit nog te lopen (met een prothese) en zal mijn leven voorgoed veranderen. Twee dagen bedenktijd kreeg ik mee om te kiezen tussen het leven en de dood.

Op donderdag 11 juli om 10.00 uur werden we weer verwacht bij de orthopeed en moest ik mijn keuze bekend maken. Of ik de juiste keuze heb gemaakt weet ik op dit moment nog steeds niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit zeker weten. Ik wil en ga weer voor mijn leven vechten. kosten wat het kost zal ik deze ziekte voor de tweede keer overleven. Misschien kan ik nooit meer doen wat ik altijd wilde maar ik wil zolang mogelijk op deze wereld blijven. Ik heb enorm veel lieve familie, vrienden, vriendinnen en kennissen om mij heen waar ik nog heel veel mooie herinneringen aan wil overhouden.

Op vrijdag 19 juli zal de operatie al plaatsvinden. Na de operatie zal ik de nodige hersteltijd in het AMC doorbrengen. Van het AMC zal ik gelijk doorgaan naar een revalidatiecentrum* waar ik intensief moet gaan revalideren. Dit revalidatiecentrum zal dan voorlopig mijn 'huis' worden. Hoe dit verder allemaal zal gaan lopen is op dit moment nog niet te zeggen.

* Het revalidatiecentrum is nog niet bekend. Waarschijnlijk Reade in Amsterdam of Heliomare in Wijk aan Zee.

113 opmerkingen:

  1. Lieve Jill,

    Hier ben ik echt even stil van. Dat de prognose slecht was had je al laten weten maar dit...?

    Fijn dat je omringd bent met lieve mensen, die van je houden, voor je zorgen en er voor je zijn.

    Heel veel sterkte. Dikke knuffel X Esther (uit Groningen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat ontzettend heftig.... Heel veel sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, ik lees altijd mee zonder een reactie te geven.. Ik feliciteerde je begin deze maand op twitter toen je had gehoord dat er geen uitzaaien had. En nu dit... Weet niet wat ik verder moet zeggen maar ik wens je heel veel sterkte! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jill,
    echt stil word ik hiervan! Je bent zo ongelofelijk sterk, zo´n vechter! ik hoop dat je de kracht hebt nog een keer te vechten! Ik leef met je mee ook al ken je me niet!
    hou je taai meisje! ik wens je veel sterkte en kracht en zal voor je bidden! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat erg zeg! het leek allemaal zo goed te gaan en nu dit :( heel veel sterkte de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve lieve lieve Jill,
    Tranen schieten in mn ogen!
    Waarom nou jij =(?
    Zo een vechter en ik heb vertrouwen in je want jij en jou lichaam zijn zo ongelofelijk sterk dat je deze ziekte voor de 2de x gaat winnen!
    Jou leven zal op 19 Juli voorgoed veranderen maar met alle steun en liefde die je van iedereen krijgt kom je er wel!
    Ik denk aan je!
    Liefs x Delilah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Jill,

    Heftig blog, veel sterkte. Van een leven in een rolstoel kun je ook ontzettend van genieten!

    Liefs,
    Monique van Waal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoezo in een rolstoel? Met 1 been kan je prima lopen met krukken of met prothese, doe ik al 43 jaar. Ik heb nog nooit in een rolstoel gezeten.
      Liefs
      Nadine

      Verwijderen
    2. Omdat het een hoge amputatie is, dan is een prothese een stuk moeilijker. Lieve optimistische dappere Jill, we kennen elkaar niet persoonlijk maar jouw tweets over het leven hebben mij door een moeilijke tijd geholpen. Je bent een inspiratie en kracht. Alle liefs en goeds voor jou, ik zal de 19e een kaarsje voor je branden.

      Verwijderen
  8. Lieve Jill,
    Wat een enorme tegenslag en wat is dit o zo herkenbaar. Zo oneerlijk allemaal! Ook mirthe stond destijds voor dezelfde keuze! Maar kijk naar haar! Ze geniet nu weer volop van het leven! Het zal wederom een heel moeilijke en zware tijd worden maar jij staat zo positief in het leven dat ook jij hier bovenop komt! Vecht en houd vol! Heel veel sterkte Jill. Lieve groet van Chritien, Helga, mirthe van Pelt xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jill.

    ik lees je berichtjes zo nu en dan omdat via facebook jou site word door gelinkt...ik dacht tot dusverre dat alles eindelijk goed met je ging tot ik nu dit las.

    ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met de komende operatie. Je bent een ongelovelijk moedige meid en je heb een enorm moedige keuze gemaakt. Nu moet het maar eens klaar zijn met die ziekte! Ik hoop zo dat je met deze moedige keuze eindelijk weer onbezorgd mag gaan leven en die ziekte nu ècht overwonnen zal zijn...sterkte meid...liefs kim

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Jill,

    Met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal, vind het heel erg voor je, heb er geen woorden voor!!
    Heb heel veel bewondering voor je hoe dapper en sterk je bent, ik weet wel je hebt geen keus maar echt respect!
    Wil je heel erg veel sterkte toe wensen voor de komende tijd!
    Ik denk aan je!! Heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jill,

    Wat een enorme tegenslag. Het lijkt me erg moeilijk om zo'n keuze te moeten maken, maar als het om leven en dood gaat moet je wel. Je bent echt een doorzetter! Heel veel sterkte de komende tijd.

    Liefs Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve jill,

    Na het lezen van dit bericht staan de tranen in m'n ogen, ik word er stil van. Waarom nou jij? Zo'n mooie sterke meid. Ik wens jou heel erg veel kracht toe de komende tijd. Ik heb zoveel bewondering voor je hoe sterk je bent en blijft! Jij komt hier weer bovenop, en gaat ook deze keer weer deze vreselijke ziekte overwinnen. Sterkte meid.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Jill, ik ben al lang een stille meelezer van je blog. Wij kennen elkaar niet. Wat een tegenslag ..... Nooit eerder heb ik gereageerd maar nu wil ik je toch heel veel sterkte en kracht toewensen voor de komende tijd. Een warme groet, Jolanda Wijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fam. van den Brink11 juli 2013 om 22:48

    Lieve Jill, we zijn stil en verdrietig na het lezen van je blog. Heftig wat er allemaal weer te gebeuren staat. We willen je laten weten dat we aan je denken en enorm met je meeleven. Dikke knuffel voor jou van ons allemaal. Fam. van den Brink.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve, sterke Jill,

    Ook ik ben een anonieme lezer van je blog. Ben erg geschrokken van dit slechte nieuws en na twee dagen twitterstilte vreesde ik al dat je een slecht bericht had gehad. Wat een dapper besluit, maar helaas heb je weinig keus. Ik wens je alle moed, kracht en liefde toe om dit te overwinnen. Gelukkig heb je veel lieve mensen om je heen die je steunen en ik denk ook veel anonieme lezers die aan je denken en je het allerbeste toewensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Jill,

    Wat een enorme tegenslag!! Ik weet helemaal niets maar dan ook niets te zeggen.......... Eén ding..schroom niet om op welk moment dan ook te bellen of te mailen! Geldt niet alleen voor jou maar voor iedereen!!!!

    Lieve warme groet uit Hoorn,

    Martin, Christa, Arno en Ilse Koese

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Jill,

    Ik ken je verder niet, behalve van gezicht. Maar wat jij moet meemaken is niet te beschrijven, wat is het leven toch verschrikkelijk oneerlijk. Ik lees al langer met je mee en wil je bij deze ontzettend veel sterkte wensen. Deze rotziekte ga jij overwinnen, hoe dan ook!

    Veel liefs,
    Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Whow...

    Heb er geen woorden voor...

    Wil je alle succes en kracht wensen ...

    Virtuele knuffel , Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve jill..

    Ik volg je al een tijdje...
    ben hier zo stil van

    Wat ben je dapper en wat heb ik bewondering voor je..
    Lieve jill,

    Sterkte...

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Magnushof in Schagen is ook aan te raden! Me vader zat daar en hij vond het vele malen beter als het ziekenhuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Jill,

    We kennen elkaar niet, maar via Twitter lees ik je blog mee en ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Ik stuur goede vibes jouw kant op, zodat je de komende periode zo goed mogelijk doorkomt.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Jill,

    Wateen vervelend en rot bericht. Goed dat je voor je leven gaat en de operatie ingaat. Ik steun je vanaf afstand.

    Sterkte.

    Alisha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sandra van petten12 juli 2013 om 00:13

      lieve jill

      wij kennen elkaar niet ben per toeval op jouw blog gekomen.
      je bent een sterke postieve meid probeer dit te blijven ookal is dat soms moeilijk.
      ik wens je het allerbeste

      groetjes sandra

      Verwijderen
  23. Hey, echt heel klote!! veel sterkte toegewenst,
    Gr bazzabeats.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve,moedige en sterke Jill...

    Wat een vreselijk verdrietig bericht en wat pak je dit voor de 2de X geweldig op!

    Heel veel kracht en doorzettingsvermogen gewenst!

    Liefs Jos en Astrid Blokdijk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Jill,

    Ook ik lees al enige poos je blogs mee via twitter,
    Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden waarmee ik kan beschrijven hoe dapper ik je vind. Want wat een moeilijke keuze heb jij gemaakt, ik wil je dan ook ontzettend veel sterkte en succes wensen. Ik denk aan je!

    Carpe diém, Jill.
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel sterkte en wat een moeilijke keuze maar oh zo dapper.

    Hoop dat alles voorspoedig verloopt in het Amc en daarna revalidatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Jill
    Via via heb ik gehoord van jouw enorme kracht en moed. En dan nu zo'n grote tegenslag.Ik wens je alle kracht en liefs toe bij jouw komende gevecht. Veel mensen denken aan jou en jouw familie. Sterkte meiske.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haast geen woorden voor......vreselijk gewoon.
    Maar jij kan dit, ga ervoor meis !
    Weet dat Ik aan je denk en je t allerbeste eens!

    Liefs uit Tilburg, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Jill,

    Ik ben een anonieme lezer van je weblog.
    Wat heb je al veel moeten doorstaan!
    En dan nu dit, een onmogelijke keuze!
    Fijn dat er zoveel lieve mensen om je heen zijn, die zal je hard nodig hebben!
    Ik wens je heel veel sterkte en super veel liefde toe!

    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. lieve jill deze keuze is de juiste er is geen andere en het is tevens een dapere keuze je moet vechten en ik weet dat het je lukt om dat ik weet dat jij niet opgeeft wand dat is jill en ook een beetje onse jill je zit in ons hart live jill we houden van je sterkte we zijn er voor je veel liefs je reserve oma en opa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat ontzettend naar en oneerlijk..heel veel sterkte, ook voor jouw familie..wees sterk met elkaar, wat ben jij sterk! xxx heel veel liefs, petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een zware beslissing heb je moeten nemen.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Jill,

    Ik ben je gaan volgen door Lowie van Gorp en dit blijven doen omdat je zo'n krachtige, positieve meid bent... Ik heb bewondering voor je!
    Wat 'n slecht nieuws heb je gehad zeg, maar wat 'n dapper besluit heb je genomen. Je mag trots zijn op jezelf! Je gaat 't weer winnen, let maar op!
    Heel veel kracht en sterkte voor de 19e en de tijd daarna... Ik ga 'n kaarsje voor je branden de 19e!
    Veel liefs van 'n onbekende volgster... (Manuela Schuurmans)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Life isn't about waiting
    for the storm to pass,
    it's about learning to
    dance in the rain

    Lieve Jill,

    Sterkte, succes, kracht en moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Jill,

    Ben ook een anonieme bloglezer heb het laatst gelezen in maart en was toen zo blij voor je dat het goed ging!
    En nu dit...maar vind je keuze erg moedig en hoop heel erg dat je hiermee deze rotziekte kunt afsluiten en zo goed mogelijk revalideert. Ga nu online een kaarsje voor je branden. Heel veel moed en sterkte ook voor je naasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Jill,

    Niet alleen namens mij, maar ook namens je ex-collega's van Aan Zee en Villa XL geef ik je een hele dikke knuffel. Ik vind je ontzettend sterk en heb veel bewondering voor je... xx Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeetje Jill, hier worden we allemaal stil van. Wat ontzettend afschuwelijk voor je. Heel veel sterkte gewenst, Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve jill
    Ik volg je al een tijdje op afstand. Maar nu wil ik je even een hart onder de riem geven. Wat een een onmenselijke zware beslussing moet je nu nemen in je nog jonge leven. Ook ik brand de 19e een kaarsje. Houd vol houd moet je bent een kanjer.
    Mvg patricia veth

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Al jaren een stille mee lezer. (als mama van jonge survivor Mees, kreeg op 4 jr lft Rhabdomyosarcoom 2006)Nu toch weer helemaal uit het veld geslagen door jou bericht! Pff ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Maar je bent een knappe knokker met heel veel lieve mensen om je heen. Ben er van overtuigd dat jij je staande gaat houden en dat jij altijd met 2 benen op de grond blijft staan. Of ze er nou aan zitten of niet. Hou je taai!
    Veel liefs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lieve Jill,

    Deze voor jou onbekende mamma volgt jouw blogs al ruim anderhalf jaar. Nog nooit heb ik een berichtje achtergelaten terwijl ik je eigenlijk zoveel had willen zeggen. En nu ik dan eindelijk eens reageer, kan ik helemaal geen woorden vinden...mijn mammahart huilt...
    Weet dat er veel aan jou en je familie gedacht wordt lieve Jill, ik wens jullie alle kracht en sterkte, voor nu en voor straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Jill,
    Ik kom via FB op je blog. Ik ken je helemaal niet maar met tranen in mijn ogen zitten lezen.
    Wat een kracht straal jij uit! Sterkte in deze moeilijke tijd. Met alle lieve mensen om je heen gaat het je lukken.
    groet Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dag Jill,
    tjee ik ben er stil van.

    Naar ik begrijp ben je een echter knokker. Die mentaliteit zal je een heel eind brengen, samen met de liefde en hulp van de mensen om je heen.

    Opgeven is geen optie!

    Veel sterkte met de operatie en de revalidatie!

    Groetjes vanuit het zuiden van land
    Rian (survivor borstkanker gehad met uitzaaiingen (2002))

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Jill,

    WOW! Wat heftig dit...
    Ik heb bijzonder veel respect voor jou. Je blijft positief en je bent echt een vechter van wat ik lees.

    Heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd!

    liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dag Jill,

    wat een verhaal! Ik ken je niet als persoon, maar wel als lid van onze clan "Black Skeletons".
    Thierry en mijn zoon Kevin maakten mij opmerkzaam op je blog.
    Als ik dit lees wordt ik er stil van. Wat jij al niet meegemaakt hebt. Ik heb bewondering voor je kracht en doorzettingsvermogen.
    Ik wens je heel veel sterkte de komende periode en hoop dat je dit mag overwinnen.
    Ik hoop ook dat onze clan je een heel klein beetje afleiding kan geven in de moeilijke periodes die nog gaan komen.
    Sterkte en zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dag Jill,

    Alles is eigenlijk al gezegd, wat heftig wat je allemaal moet meemaken. Hoop dat je weer goed moed en energie kan opbrengen om dit gevecht weer aan te gaan. Gelukkig heb je een groot sociaal netwerk en die zullen er alles aandoen om je te ondersteunen en ook hier weer door heen te helpen. Heel veel sterkte met deze moeilijke operatie ook voor je familie en vrienden. Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik wens je een onnoemelijke hoeveelheid sterkte met het verlies van je been. Vergeet niet dat jij als persoon een heel persoon blijft met of zonder je been. Je positieve houding is een groot inspiratie voor ons allemaal, houd het vast!
    Ik ben in gedachten bij je de 19e.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik schrik me kapot bij het lezen van je bericht!
    Ik weet ook niet zo heel goed wat ik hierop nou moet zeggen, maar ik vind dat ik een berichtje achter moeten laten! Jij hebt zo'n ontzettend moeilijke keuze moeten maken! Ik heb diep respect voor jou!
    Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe!
    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Jill en familie,

    Wat een heftig nieuws voor jullie. Ik heb ongelofelijk veel bewondering voor jouw dappere woorden. Hou vol, want deze sterke houding slaat je er doorheen! Je hebt de juiste keuze gemaakt door te vechten, er zoveel mooie dingen die het leven nog zal brengen :) Ik wens jou en de rest van de familie ontzettend veel kracht toe. We zullen aan jullie denken!
    Veel liefs, Marieke Dral

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Toen ik je verhaal las werd ik er al stil van.
    Maar toen ik las wat je te nu wachten staat, was ik met stomheid geslagen.

    Eenerzijds kreeg ik een gevoel van medelijden, en een gevoel van: “heeft ze nog niet genoeg mee gemaakt”
    Anderzijds kreeg ik een gevoel van diep, Diep respect voor Jill.

    Een hele sterke jonge dame, die posittief is ingestelt.
    Sommige mensen kunnen zich al druk maken over een peuleschil.
    Die mensen zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan Jill.

    Jill, door de positieve instelling die je hebt, en door de steun die je krijgt van iedereen die dicht bij je staat, maar ook van de mensen die verder van je afstaan, ga je je hierdoor slaan.

    Heel erg veel sterkte toegewenst, vooral aan Jill, maar ook aan de mensen die dichtbij Jill staan, zoals Familie en vrienden enz.
    We weten dat je het kunt Jill.

    Groetjes ThierryN

    BeantwoordenVerwijderen
  50. He meis

    Wat een vreselijk nieuws. Maar zoals je al gezegd heb doe je er alles aan om bij de mensen te blijven die van je houden. Heel veel sterkte meis. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Jill,

    Annemarie had je blogpost gedeeld op facebook en toen moest ik die echt even lezen. Ik volg je al een hele tijd, en dit is echt verschrikkelijk nieuws! Ik ben er helemaal stil van! En wat ben jij toch ontzettend moedig, dat jij deze keuze hebt gemaakt. Ik vind het toch zo oneerlijk, maar jij hebt zo'n positieve instelling! Ik vind je echt een groot voorbeeld! Je bent een kanjer en een echte vechter! Heel erg veel sterkte toegewenst aan jou!!!

    Groetjes, Daina

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Een moeder met tienerdochters wil je veel sterkte wensen nu je leven weer overhoop wordt gegooid. Blijf vechten samen met de mensen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Woorden schieten tekort...ik zit al dagen een smoes te zoeken om morgen onder een Bootcamp uit te komen. Je hebt me nu doen inzien dat het een geschenk is, dat het geen opgave maar een voorrecht is om gezond te zijn. Ik ga morgen, harder dan ooit, en als het niet meer gaat zal jij in mijn gedachten zijn en me inspireren door te gaan. Ik wens je alle sterkte die je nodig hebt om dit (weer) te doorstaan. Als iemand een vol, gelukkig en gezond leven verdiend dan ben jij het.! Heb vertrouwen, Liefs. "Porretje"

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik volg jou blog al een tijdje en wat een respect heb ik voor jou!
    Met dit nieuws schieten woorden te kort
    Veel sterkte! En weet dat je zo ontzettend sterk bent!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik heb vele verhalen van je gehoord van mijn dochter Selma, hoe het begon en....nu dit!
    Heel veel sterkte, ik vind je ontzettend dapper! Maar met de hulp van je familie je vrienden, allen die van je houden gaat het je lukken!
    Lieve Jill, heel heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel veel sterkte Jill, wat moet dit een moeilijke weg zijn die je moet gaan... ook je familie en vrienden heel veel sterkte gewenst, en ik heb grote bewondering voor je.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Jill,

    Ook mij ken je niet, ik ben via vrienden op je blog gekomen. Na al deze prachtige, liefdevolle en bijzondere berichtjes weet ik bijna niet meer wat ik er zelf nog bij kan zetten. Ongelooflijk dat dit jou overkomt, je bent de vierde onder de achttien die ik ken die met een dergelijke situatie persoonlijk te maken krijgt. Wat afschuwelijk voor je, ongelooflijk zwaar.

    Ik bid en hoop voor je dat je leven zo snel mogelijk maar weer mag draaien om onbenullige dingen als een vieze ketchupvlek op je witte broek. Dat is waar jij je mee bezig zou moeten houden.

    Hou vol, Jill. Je inspireert me enorm en ook ik zal aan je denken de negentiende. Sterkte.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hi Jill,

    Al heel lang volg ik jou, geen idee meer hoe ik bij je terecht kwam. Maar altijd heb ik gedacht; die meid gaat het overwinnen! En dat denk ik nog.

    Dit nieuws is extreem, wat moet jij en je familie het zwaar hebben momenteel. Je was zo op de goede weg (kijk af en toe via twitter). Een inspiratie en voorbeeld voor vele, ook voor mij.

    Ik kan niets anders dan je al de kracht van de wereld toewensen, ook voor je familie en vriend. Je gaat dit ook overwinnen. Dat kan niet anders, een meid met zoveel kracht en zoveel positiviteit.

    Nogmaals sterkte Jill!

    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hi Jill,

    Ik hoorde van verschillende kanten dat jij tegen deze vreselijke ziekte aan het vechten was. Sinds die tijd volg ik je op deze blog.

    Respect voor jou meis, je bent zo ongelooflijk sterk en positief..

    Heel veel sterkte!

    Liefs,
    Nikita

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Lieve Jill,
    Ik zou je graag iets van me eigen ik willen geven om je beter te maken en te zorgen dat het dan zo blijft, maar het enige wat ik kan doen is aan je denken en je overladen met positieve gedachten in de hoop dat het wat mag uithalen.
    Je hebt wel karakter meis, toch door willen gaan voor de mensen om je heen en jezelf, super kanjer .
    Ik wens je alle goeds toe.
    Veel liefs van Jos uit Rosmalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. stil en vol respect......heel veel sterkte!!! Ik zal aan je denken en niet alleen nu maar ook later en later...

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Jeetje,hier schik ik van!. Heel veel sterkte Jill!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Lieve Jill,
    Jeetje wat erg....
    ik heb met tranen in me ogen zitten lezen.
    wat een sterk meisje ben jij.
    ik zal aan je denken vrijdag.
    #respect!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Het was zo lang stil in je blogs en dat was goed want het leek goed te gaan en dan nu dit. Ik ben een stille lezer, maar net als alle mensen hier voor wil ik je een dik hart onder de riem steken. Je zegt het heel mooi dat je wilt vechten en zo lang mogelijk onder de mensen die je lief hebt wilt blijven. Ik wens je heel veel sterkte, succes en liefde toe. Hier brand een kaarsje voor je vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Jill,
    jij bent een kanjer,
    jij gaat ervoor,
    jij kan het !
    En wij, wij duimen met z'n allen dat het
    goed gaat komen, zoals we dat vorige keer ook gedaan hebben.
    Ga ervoor meid, je bent zo ongelofelijk sterk !!!

    Heel, heel veel succes, sterkte en vooral veel kracht !
    Toi, toi, toi !

    Liefs, een volgende lezer uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Lieve Jill,

    Ik wil je alle sterkte van de wereld wensen.
    Ik vind je super dapper en knokken kun je.
    Heel veel sterkte en kracht in gedachten bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Jill,
    Pffff....wat kan een mens zeggen om je tot steun te kunnen zijn. Je bent een heel krachtige meid en ik hoop dat je de komende tijd gedragen wordt door alle liefde die je mag ontvangen. Ik ga een kaarsje voor je branden donderdag en ik zal duimen voor een heel voorspoedig herstel. Dat je maar weer snel nieuwe balans mag vinden en kunt genieten van al het goede in het leven. Ik wil helemaal niet opdringerig zijn maar misschien nog een tip...om foto's te maken van je benen en wellicht een gipsafdruk van je voet...? Zelf heb ik vanwege kanker een dubbelzijdige borstamputatie ondergaan en voor mijn verwerking hielp (helpt) het af en toe een blik te werpen op 'hoe ik was'.
    Veel sterkte gewenst van Anne (volger van je blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Lieve Jill,

    Wil je voor vrijdag en de tijd erna heel veel sterkte wensen!
    Ik denk aan je en daarna en ook aan je familie en vrienden.

    Heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. De Gele Wereld

    De Spanjaard Albert Espinosa is 14 jaar als hij op aanraden van een arts een afscheidspartijtje organiseert voor zijn been. Hij nodigt mensen uit die een relatie met zijn been hebben gehad, zoals de voetbalkeeper die een doelpunt van hem doorliet en een vriend wiens hond ooit in het been beet. En hij danst de laatste dans van zijn been met een verpleegster. De volgende dag wordt het been afgezet. Kanker.

    Het boek dankt zijn populariteit aan de optimistische boodschap: iedereen kan zijn leven een positieve draai geven, hoe ellendig de omstandigheden ook zijn. Het belangrijkste zijn voor hem de intensieve contacten geweest met mensen die hij nauwelijks kende, maar met wie hij een ogenblikkelijke, bijzondere band voelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lieve Jill

    Je kent mij niet maar ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Lieve Jill,

    Ook mij en je niet maar denk aan je en wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe, vandaag, morgen, je weken in het ziekenhuis en de revalidatie!En hoop dat je daarna een dikke streep onder deze ellende kunt zetten en nog een lang en gelukkig leven tegemoet gaat met je lieve familie en vrienden!

    Ga nu online een kaarsje voor je branden!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Lieve Jill,

    Wat moet je veel doorstaan!
    Ik wil je heel veel sterkte en liefde toewensen.
    Gelukkig heb je een lieve vriend, familie en vrienden!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. lieve Jill ,ik denk aan je, probeer je trendictopic te maken op twitter, ik weet het helpt niet ,maar het doet zo een pijn,dat je weer onder het mes moet, en je leven heel erg veranderden gaat, xxxxxxxx sterkte ook voor je ouders en familie xx
    grts uit oostzaan carla schot

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Hey Jill ik ken je niet, maar je verhaal grijpt me zeker aan! Ik vind je echt een onwijs sterke meid hoe je dit zo verwoord en zo een keuze hebt kunnen maken. Ik wens je het allerbeste toe dat alles goed mag verlopen met je herstel. Heel veel sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Woorden schieten mij te kort, tranen in mij ogen!!
    Ik heb je weleens eerder voorbij zien gaan op fb toen dacht ik al bij mezelf, wat een prachtige meid kijk haar stralen terwijl ze vecht tegen een
    Heftige ziekte..we kunnen elkaar niet maar ik heb heel veel respect voor je en wens je nog meer kracht&en moed en voor je dierbaren!! Meisje..veel mensen kunnen een voor beeld van jou nemen!! Heel veel sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Via een vriendin kwam ik op je blog, wat een heftig verhaal. Wat jij allemaal door hebt moeten maken en nog door moét maken.. ik heb enorme respect voor je hoe je het allemaal doet en de manier waarop je het verwoord. Ik denk dat je positiviteit een groot voorbeeld is voor veel mensen!
    Heel veel sterkte morgen. Ik denk aan je.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Lieve Jill,

    ik zit dit met tranen in mn ogen te typen. ik was zo blij voor je dat ik las dat je geen uitzaaiien had en nu dit..
    ik wens je heel veel sterkte de komen de tijd en ik zal morgen aan je denken!
    je bent een prachtige meid, dat vond ik vroeger op school al, en dat zal je altijd blijven!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Lieve Jill,

    Ook ik volg je al een tijdje, wat een schok om te lezen wat jij en je familie al mee hebben gemaakt en nog door moeten maken!

    Wat heb ik een respect voor jou en je familie, wat ben jij / zijn jullie sterk en positief!

    Lieve Jill en familie, heel veel sterkte en liefde de komende tijd.
    Ik zal morgen extra aan jullie denken!

    Liefs uit Rosmalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Had je al een berichtje gestuurd onder dit blog...

    Maar wil je ff heeeeeel veeeel succes en kracht wensen voor vandaag...

    Zet um op!!!!!

    Virtuele knuffel Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Steek nog een online kaarsje aan, om je heel veel sterkte te wensen, om te hopen dat de operatie goed verloopt en dat je na al die ellende een lang en ontzettend gelukkig leven voor je hebt!!
    Ook sterkte voor je vriend, familie en vriendinnen!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Lieve Jill,

    Op deze manier wil ik je heel erg veel sterkte wensen, sterkte vandaag met de operatie en vooral ook heel erg veel kracht voor het verdere gevecht.

    Onvoorstelbaar wat jij moet mee maken..

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Sterkte vandaag met de operatie, en de aankomende tijd. Er wordt veel aan je gedacht door ons, voor wat dat waard mag zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  83. lieve Jill,

    Ik heb ongelofelijk veel Respect voor je!! Ik ben zelf 16 en heb vanaf m'n geboorte een botziekte Ik ben daardoor heel klein en breek snel wat. Heb nu al 70x wat gebroken. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met jou maar ik weet wel hoe het voelt om in een rolstoel te zitten. En lieve meid, in het begin zou het lastig zijn. Maar op een een of andere manier word het een gewenning. De rolstoel moet je gaan zien als je nieuwe benen. Omdat je zonder nergens komt. En schaam je er niet voor. Wees trots op jezelf dat jij deze beslissing hebt kunnen maken. Neem de hulp.van de liefdevolle mensen om je heen aan. Want die ga je nodig hebben. Soms ga je er gek van worden. Mensen die je aankijken met zo'n zielige blik, of mensen die niet denken dat je niet goed bent en aan de persoon achter je, dingen over jou gaat vragen. In het begin gaat het je vreselijk eriteren en soms ook wel eens kwetsen. Maar na een tijd leer je er om lachen omdat die mensen niet beter weten. Je leert er boven staan. Lieve meid, ik wens je heel veel sterkte en zet em op! Je kunt dit aan!!!

    heel veel liefs,

    Berdine

    (ik zou het fijn vinden als je me eens zou mailen)

    berdinezwanepol@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Lieve Jill,

    Ik ken jou niet persoonlijk, maar ik heb van Danny en Steven de afgelopen jaren een beetje meekregen wat jij allemaal moet doorstaan. Nu zag ik toevallig een bericht van Danny voorbij komen en kwam hier terecht. Ik heb t gelezen met tranen in mn ogen, weer een tegenslag, meisje, het zit ook allemaal niet mee.
    Ik heb diep respect voor het feit dat je besluit ervoor te blijven vechten en je voor het leven kiest. De keuze die je moest maken, zou niemand en zeker op deze leeftijd, niet hoeven maken.
    Zelf ben ik geboren zonder hand, maar ik kan me er niets bij voorstellen wat een klap het moet zijn als je weet dat je met 1 been verder moet.
    Wel weet ik, al ken ik je niet, dat JIJ dit kan. Ik weet zeker dat jij hierdoor heen komt, op je eigen manier en zoals ik lees houd jij teveel van het leven om bij de pakken neer te gaan zitten, dus ik heb alle vertrouwen in je.

    Mijn gedachten gaan uit naar jou en je familie.
    Jill, jij kan dit. Je bent een en al inspiratie en motivatie, sterk als jij bent, daar kan een ieder een voorbeeld aan nemen.

    Liefs, Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Lieve Jill,

    Ook ik ben als vele andere hier een anonieme lezer, heb je nog nooit gezien en ben via wat doorklikken op je pagina gekomen.

    Geschrokken, verbaasd en emotioneel geraakt ben ik door je laatste berichten. Ongelofelijk wat jij in je leven al door heb moeten staan, en nu misschien wel de grootste tegenslag in je strijd moet overwinnen. Ik heb bewondering voor je wilskracht, je positiviteit en je doorzettingsvermogen, en ook ik ben ervan overtuigd dat je hier bovenop komt, op je eigen manier maar lukken gaat het je zeker.

    Zet hem op kanjer, je kunt dit!
    Heel viel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Hoi Jill,

    Ik ken je niet persoonlijk maar heb al vaak iets voorbij zien komen via gemeenschappelijke vrienden op facebook. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze ontzettend moeilijke tijd. Heb zelf een chondrosarcoom gehad, maar nog niet half hoeven meemaken wat jij al voor je kiezen hebt gehad en wat er nog komen gaat. Ik bewonder je doorzettingsvermogen en wil je daarom een hart onder de riem steken.

    Sterkte en succes vandaag met de operatie en beterschap voor de tijd erna!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Heel veel sterkte! Je leven voor altijd anders, maar hopelijk wel nog heel erg lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Weet iemand al hoe het met Jill gaat na de operatie??

    Ben wel benieuwd hoe het allemaal is verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Lieve Jill,
    Heel veel sterkte toegewenst!
    Je kan het, je bent een sterke meid!

    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Lieve Jill,
    Ik volg je al een tijdje via twitter en hier....
    Ook ik ken je nier persoonlijk, maar om te lezen wat jij allemaal door moet staan elke keer weer, gaf mij tranen.
    Ik wens jou heel erg veel sterkte.
    Ik heb vandaag veel aan je gedacht,
    Dikke knuffels meis......heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ik heb inmiddels gehoord, dat de operatie goed is gegaan.
    Ze heeft weinig bloed verloren.
    Ze slaapt veel.

    En zoals we haar inmiddels kennen:
    ze klaagt niet.

    Dat is dus een positief iets.

    Nu moet je de rest nog doorstaan:
    Acceptatie en revalidatie.

    Maar ook hierin heb ik alle vertrouwen in.
    Wel heel veel sterkte hier in, en je kan het Jill

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Heb vandaag veel aan je gedacht.
    Fijn te horen dat de operatie goed is gegaan.
    Heel veel sterkte, kracht en warmte gewenst boor de komende tijd.
    Je bent. sterk, je kan het meis!
    Denk aan je!

    Yvonne uit Tilburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ook ik heb veel aan je gedacht en ben opgelucht te lezen dat het goed is gegaan.

    Heel veel sterkte met genezen, acceptatie en revalidatie!

    Hoop dat al die lieve familie en vrienden je enorm kunnen steunen daarbij.

    Warme groet uit Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Aangrijpend relaas, mooi door je verwoord en tegelijkertijd verschrikkelijk. Heel veel sterkte en kracht gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Lieve moedige dorpsgenoot Jill

    Ik wens je heel veel kracht en doorzettingsvermogen toe om hier doorheen te komen ,maar dat jij een sterke meid bent blijkt wel uit je verhalen die ik met veel respect voor jou gelezen hebt
    Ik hoop van harte dat je de moed erin houdt en goed en sterkt uit de strijd zal komen

    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Hee lieve Jill, ik volg je sinds kort en wil je heel veel sterkte wensen! Wat ben jij een mooie meid zeg echt ongelooflijk knappe griet!! En je komt erg sterk over! Heel erg v je been mr hopelijk is de kanker nu weg en kun je na het revalideren je nieuwe leven weer opbouwen. Jij komt er wel lieverd! Lieve groet jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Lieve jill,

    Ook vanuit tilburg word je gevolgd. Ongelovelijk wat jij nu mee maakt, ik hoop dat de operatie goed is gegaan maar ik heb de 19e een kaarsje voor je aangestoken en ook aan je gedacht. Raar he, terwijl ik je niet ken. Ik leef heel erg met je mee omdat ik zelf ook een been mis. Hou de moed hoog en zoek steun bij vrienden en familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Lieve Jill,
    je bent een echte kanjer !
    Jij geeft aan wat je wanneer wil,
    op je eigen tempo.
    Diep, heel die respect voor je meid !
    Hou vol, jij komt er wel !
    Dikke vette knuf uit het Brabantse land.

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Beste Jill,

    na deze vreselijke maar noodzakelijke operatie wens ik je heel erg veel kracht en sterkte tijdens je revalidatie.
    Ook voor je vriend en je familie en vrienden heel erg veel sterkte.

    een buurvrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Lieve Jill,

    Hoe gaat het nu met je?
    Ik hoop dat de operatie goed is verlopen.
    Ik denk heel veel aan je en hoe het nu met je zal gaan!
    Heel veel sterkte liefs en een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Lieve Jill,mijn gedachten zijn bij je,
    wens je heel veel kracht!
    X Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  102. wens je alle kracht , alle licht die je nodig hebt .
    Een virtuele dikke knuffel , ik ken je niet , enkel van hier op je blog , leef toch zo met je mee , hang on

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Lieve Jill,

    woorden schieten ............tekort wil jou en je familie heel veel sterkte wensen
    Wat een dapper en mooi mens ben je

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Lieve Jill

    Wat is het leven oneerlijk voor jou lief meisje .
    Ik wens jou heel veel kracht en liefde toe .
    Sterkte voor jou en de familie en lieve knuf .

    liefs van Karin zus van Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Hallo Jill

    Deze week werden mijn ouders door vrienden op jouw verhaal ge-attendeerd.
    Ik kom uit middenbeemster en ben 17 jaar. Ik heb een bacterie gehad waardoor ik de helft van 8 vingers ben verloren, mijn rechter onderbeen en mijn linker voorvoet. Maar wat is jouw verhaal heftig! Respect! Ik las dat je van plan was in amsterdam of heliomare te gaan revalideren, wat eerst ook mijn plannen waren. Uiteindelijk ben ik toch naar De Trappenberg in huizen gegaan waar ik net gister ben ontslagen. Ik heb het daar ontzettend leuk gehad en de 4 maanden dat ik er zat waren zo om! Er is een aparte afdeling voor 4-20 jaar waar maar 7 mensen in totaal worden opgenomen dus het is heerlijk klein en persoonlijk. De therapeuten zijn 1 voor 1 fantastisch en ik zag ontzettend op tegen revalideren maar het was uiteindelijk een ontzettend leuke tijd daar. Misschien zit je nu helemaal niet op een ander centrum te wachten en op dit verhaal van mij, maar ik hoop dat het de moeite waard is om daar ook even te kijken, ookal zijn onze situaties erg verschillend. Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd. Als je even geen zin hebt in geneuzel van een vreemde snap ik dat (ben daar ook vaak tegenaan gelopen) ik lees graag van je wat het uiteindelijk is geworden op je blog.

    Heel veel sterkte, Fleur Jong uit Middenbeemster

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Jeetje Fleur, jouw verhaal is ook ontzettend heftig meis.En toch klink je zo positief, Respect!!
      Ook jou wens Ik alle goeds!!!

      Liefs, Yvonne uit Tilburg

      Verwijderen
  106. Wilde je zomaar even laten weten dat Ik aan je denk.!

    Warme groetjes uit Tilburg van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Hallo Jill,

    Via Facebook ben ik hier terechtgekomen en heb je blogs gelezen. Ik wilde je een warm hart onder de riem steken, en je nog heel erg veel sterkte wensen. Ik heb diep respect voor je.

    Groetjes, Evelien Littel

    BeantwoordenVerwijderen