zaterdag 20 augustus 2011

Mijn eerste berichtje

Hehe, Eindelijk heb ik dan ook een Weblog. Hier zal ik zoveel mogelijk mijn ervaringen proberen op te schrijven.
Voor ons is de sneltrein allemaal begin mei begonnen toen we voor de zoveelste keer naar de huisarts gingen. Maar dit keer was er een bult zichtbaar in mijn bovenbeen, een bult waarvan zelfs de huisarts schrok. De volgende dag liepen we al in het Waterlandziekenhuis voor een echo. De uitslag zou een paar dagen duren maar toen we thuis kwamen werden we al gebeld door de huisarts. Er was iets mis, er was iets goed mis. Eenmaal bij de huisarts aangekomen hoorden wij dat er een tumor in mijn bovenbeen was gevonden en we werden gelijk doorgestuurd naar het AMC. Daar kreeg ik gelijk een MRI-scan en een CT-scan. Na een paar uur kregen we te horen dat ik Osteosarcoom heb, een kwaadaarige zeldzame bottumor. Op dat moment komt je wereld even stil te staan en gaat alles even langs je heen. Op negen mei werd er een biopt genomen en kreeg ik mijn Port-a-Cath, dat is een kastje in je lichaam waardoor de chemo zal worden toegediend.
Ondertussen heb ik nu al 5 chemokuren achter de rug en staat aanstaande maandag, 22 Augustus, de operatie op mij te wachten. Ze zullen tijdens de operatie een stuk beschadigd bot (18cm) eruit halen. Mijn kuitbeen zal in de plaats komen met een paar platen en schroeven. De operatie zelf zal 8 tot 15 uur duren, erg spannend allemaal dus.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

9 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte komende maandag, ik vind je een kei dat je zo sterk bent en je verhaal met iedereen wilt delen!

    groetjes, Katja ;]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Jill, wat fijn dat je ook een weblog bij gaat houden! Als de uitslag goed is van mn petscan is dit mn laatste kuur, dus dan zie of spreek ik je ook niet echt meer denk ik.. Maar wij gaan je blog zeker lezen! Veel sterkte maandag, en daarna ook vooral. Hopelijk heb je niet teveel pijn. Kus, Tessa (van 't AMC)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jill,

    Ik wens je voor maandag heel veel succes. Het zal een zware dobber worden, maar hou voor ogen waarom het allemaal doet. Ik vindt je onzettend sterk! Kusss en mijn gedachten zijn bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey dat is mooi ook een blog, beetje uitgebreider dan op Twitter he ;)

    Sterkte met de operatie van maandag en tot tweet



    Peter @petervissernl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jill,

    Ik hoorde via mijn ouders wat je is overkomen, en nu ik je blog zo lees is het nog steeds bijna niet te geloven.
    Ontzettend knap dat je hier zo open over bent en je verhaal deelt! Je klinkt als een hele sterke meid!
    Heel erg veel sterkte de komende tijd, we denken aan jullie.

    Liefs,
    Marieke Dral

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé stoere meid, super dat je een blog hebt geopend, dat maakt het voor jou iets makkelijker om niet aldoor je verhaal te hoeven herhalen, maar dat ze het nu zelf kunnen volgen.

    24/7 XXX van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou om te beginnen, na weken in te hebben gehouden, kunnen we eindelijk reageren zonder account! Dus hier beginnen we :-) Je bent een topper!! xxxx Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo die Jill, Nee niet schrikken want ben ongevaarlijk hoor, vraag maar aan Skip (mijn vrouw). Goh meiske, we volgen al enige tijd je gevecht en duimen natuurlijk ook voor jou! Waarschijnlijk omdat Skip en ik beiden KiKa ambassadeurs zijn. Om via mijn iMac met je te linken is (net zoals als meerdere 'PC' blogs/sites) vaak een struikelpartij, maar goed... Euh, veel meiden waren jaloers op je foto en verhaal met/over Martin M. Nou, ik kan je vertellen dat ik meer jaloers op hem was! Ha ha... Nee, absoluut geen duistere gedachten daarbij halen hoor maar meer om je even een hug van een oude man te geven zodat je weet dat we het beste voor je willen met uiteindelijk een voorspoedige genezing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jill,
    Ik heb al enige dagen geen tweets meer van je gezien. Deze tweet-stilte baart me zorgen...
    Jeroen X

    BeantwoordenVerwijderen