woensdag 14 maart 2012

Kanjerketting



De behandeling van kinderkanker duurt lang en is zwaar. Om kinderen met kanker te steunen heeft de vereniging 'Ouders, Kinderen en Kanker' de kanjerketting ontwikkeld. De kanjerketting bestaat uit kralen. Elke kraal staat voor een bepaalde behandeling, onderzoek of gebeurtenis. Via de kanjerketting kunnen kinderen hun verhaal over kanker letterlijk laten zien.

Mijn kanjerketting is 385cm en bestaat uit 255 kralen.

15 x chemotherapie
80 x Bloedprikken
7 x Meerdere prikken
, Deze kralen staan voor de neupogenprikken die ik elke dag kreeg als ik in aplasie zat.
22 x scans, Denk hierbij aan de MRI/MRA scans, longfoto's, hart echo's, botscans, rontgenfoto's etc.
4 x radio actieve behandeling, radio actieve stoffen
5 x operatie, Plaatsing van de port a cath, de grote operatie en drie operaties van de geïnfecteerde vinger
16 x bloedtransfusie
17 x opname, Deze opnames waren meestal voor de chemokuren
4 x spoedopname, De onverwachtse opnames in aplasie
1 x opname Intensive Care, De opname met mijn geïnfecteerde vinger
2 x haaruitval

De overige kralen zijn de kralen van de goede dagen, de slechte dagen, katheteriseren, sondvoeding, naalden plaatsen en verwijderen.




14 opmerkingen:

  1. wat een mooi iets is deze kanjer ketting. blijf er bewondering voor hebben. ook omdat jullie precies weten welke kraal voor wat is!! alleen heel erg jammer dat hij moet bestaan. ooit word deze mooie bijzondere ketting een sprookje

    patricia veth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu dat bloemetje nog he!

    Succes en sterkte met alles.

    groetjes uit Boxtel,
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat je dat bloemetje al had, Jill...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het bloemetje hebben we er gelukkig al aan. De laatste kraal, de mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roemer vindt het bloemmetje het mooist vooral de manier waarop hij hem kreeg,in het mooie doosje op het fluwelen kussentje, zal ook eens zijn kralen tellen. Liefs Wera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Jill, op jou blog gekomen via kanjerguusje. Ben moeder van 2 en leef enorm met je mee. Vriendin ondergaat nu hevige chemo, voel me er hulpeloos. Veel sterkte en weet dat je in de gedachten van velen bent! Liefs Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill je bent een kanjer.... dat wist iedereen natuurlijk al maar als ik die ketting zie en hoor hoeveel dingen je hebt moeten ondergaan.... X alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jill, ik heb 2 vragen..mocht je de kralen zelf uitzoeken en waren er aparte kralen voor verschillende handelingen? groetjes! Fransje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Fransje,
      De kralen mochten we niet uitzoeken. Er zijn een vast aantal kralen die een vaste betekenis hebben.
      Op de website van de kanjerketting staat meer informatie:
      http://kanjerketting.nl/

      Verwijderen
  9. Jaaa Jill, ik heb er inmiddels van alles over gelezen, :)wat is het toch een prachtig initiatief die ketting, ik krijg er kippenvel van. Ik ga binnenkort eens informeren hoe hiermee om wordt gegaan bij ons in het Deventer Ziekenhuis, ik ben daar leerling verpleegkundige (en 41 haha). Ik volg je al een poosje, en heb soms ook wel op je gereageerd op Twitter. Je bent een held Jill..ik hoop dat je deze periode uit je leven nu af kunt gaan sluiten, dat je haar weer snel gaat groeien, dat je straks weer prima op je beide benen kunt staan en dat je jezelf elke dag beter en sterker zult gaan voelen. Wie doet jou nu nog wat na de strijd die je gestreden hebt! :) You go girl!!!!! groetjes, Francien (Fransje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai
    Je kent mij niet, maar ik volg je blog al een poosje.
    Ik hoop dat de komende maanden voorbij vliegen voor je...
    En een bloem aan het eind van je ketting, gelukkig.
    Ik wens je een stralend leven toe.

    Heel veel geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om te lezen dat je longen schoon waren!!!
    Ik ga nu duimen voor je nierscan/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jill, ik hoop dat je nu gaat beginnen aan een geweldig en pachtig leven...ik gun het je zo! Je bent een kanjer van een griet! Ik wens je heel veel geluk...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goeiedag he ,wat een lijst :o Ben superblij voor je dat het nu achter de rug is :) Groet Nils.

    BeantwoordenVerwijderen