maandag 5 maart 2012

De finish

Op woensdag, 29 februari 2012, was het eindelijk zo ver! Ik mocht beginnen aan mijn aller laatste chemokuur. Mijn trombo's waren flink gestegen, van 20 naar 123. Zoals afgesproken kreeg ik de IE-kuur van vijf dagen. Die vijf dagen konden voor mij niet snel genoeg gaan. De standaard bijwerkingen: moe en misselijk traden zoals gewoonlijk weer op. Gister, 04 maart 2012, mocht ik eindelijk naar huis toe. In het ziekenhuis hebben we gelijk de sonde eruit gehaald en hebben we goed 'afscheid' genomen van de afdeling Kinderoncologie, F8Noord. We zullen vast en zeker nog vaak terug komen maar hopelijk nooit meer voor een chemokuur. Thuis hebben we er een gezellige dag van gemaakt met familie en vrienden. Vanaf nu ben ik officieel klaar met de behandelingen, iets waar we met zijn alle vaak genoeg naar uit hebben gekeken. Het is een groot feest waard maar we wachten nog even. De komende maanden zullen erg spannend worden met veel controles. De eerste controle (CT-scan oftewel een longscan) vindt dinsdag 13 maart 2012 al plaats.

27 opmerkingen:

  1. You go girl!
    Laat de kanjerbloem bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brigitte van Helden5 maart 2012 om 16:02

    Beste Jill,
    Wat ongelooflijk fijn dat je nu zo ver bent. De manier waarop je dit bericht schrijft geeft wel aan dat je er heel goed mee omgaat. Je bent sterk! De komende periode zal heel vaak nog ontzettend spannend zijn en ik hoop dat het heel goed blijft gaan. Als het mag, blijf ik je volgen. Je bent een voorbeeld voor veel mensen. Wat een moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een sterke persoonlijkheid ben je. Dat je dit allemaal hebt moeten doorstaan met ups en downs en het nu allemaal voorbij is! Wat een KANJER ben je. Nu lekker een leventje zonder chemo's en ziekenhuisopnames. Lekker aansterken en revalideren. Wat een prestatie. Geniet van je 'nieuwe' leventje, veel geluk EN gezondheid voor jou gewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jill, eindelijk thuis. Na een heftige periode van chemokuren en vooral drie stappen voorwaarts - 1 terug ben je "uitbehandeld" of wat ik daaronder moet verstaan. Ik neem aan dat er toch veel controles en onderzoeken zullen volgen. Je geeft zelf al aan dat er binnenkort een CT-scan gemaakt gaat worden.
    Toch heel erg fijn dat er geen bijwerkingen van chemo zullen zijn, geen misselijkheid, vooral geen blaren.
    Ga fijn genieten van je "vrijheid", ik hoop dat het nu vooral aansterken en genieten zal zijn...bv shoppen met de vriendinnen.
    Heel veel succes, ik blijf (als jij maar zorgt voor nieuws) je zeker volgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Hopelijk mag het vanaf nu voor jou voorbij zijn en mag je je leventje weer gaan leven zonder al die chemo's en bijwerkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees je blog niet, maar Lowie van Gorp twitterde dat je je laatste chemokuur had gehad. Congratz girl!
    xLiefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill....wat een heerlijk bericht! Jij bent een vechter.....een kanjer!! Ondanks de spannende tijd wens ik je heel veel succes, sterkte en hoop dat je gaat genieten van alles!!! Kuz Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je bent een dapper meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Jill,

    Je bent enorm dapper, meid! Gefeliciteerd met de finish!
    Wat een opluchting. Wat een prachtig bericht.

    Liefs uit het Noorden van Nederland.
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jill, we zijn ontzettend blij voor je, je hebt je er op een geweldige manier doorheen geslagen, veel respect voor je!!
    maar ehhh....
    Verschillende mensen hebben je er al voorzichtig proberen op te wijzen.
    Uitbehandeld betekend heel iets anders dan wat er met jou aan de hand is, het zou mooi zijn als je dat even aanpast:
    http://www.tegenkanker.nl/behandeling/uitbehandeld-en-nu

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Jill,

    We kennen elkaar niet maar via het blog van Guusje ben ik ook op jouw blog terecht gekomen.
    Gisteren las ik met een brok in mijn keel het bericht over Kevin.
    Maar gelukkig was daar ook jouw bericht. Wederom met een brok in mijn keel lees ik dat jij de strijd wél mag winnen. Ik ben erg blij voor je en daarbij heb ik ook heel veel respect voor je !!! Je mag de titel KANJER met alle eer dragen !!!
    Ik hoop dat je snel mag herstellen van deze afgelopen 10 maanden en hoop dat de toekomst de volop toelacht !!!

    Warme groet Mir.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jill,

    Al een tijdje volg ik je blog, via Guusje kwam ik bij jou.
    Tof dat je met een glas champagne kunt toasten op je KANJER gevoel! You did it girl!

    Geniet ervan!
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is nog eens goed nieuws, klaar, weg met alle ellende, proberen dit gebeuren een tijdje op een zijspoor te zetten, vergeten doe je dit nooit. Maar voorlopig kijken we vooruit en zorgen dat je weer gauw met je vrienden kan gaan stappen, het zal nog wel even duren maar toch een fiijn vooruit zicht.
    Als je dit voor ogen houd en denken, mij krijgen ze er niet onder. Lekker werken aan je toekomst. De zomer lacht je toe. Ik kan je zeggen dat de naweeën niet mee vallen, het is niet zo van, de chemo is klaar dius ik ook. Maar sterkte stoer meid, ga de toekomst met vertrouwen tegemoet.
    Maar toch van mijn kant heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Jill,
    Wat ben jij een ontzettende kanjer!
    Ik ga voor je duimen de komende tijd. De controles moeten gewoon goed verlopen.
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jill,
    Via Kanjerguusje op jouw blog terechtgekomen. Fantastisch dat je deze finish hebt bereikt! Geniet ervan. Met vele anderen duim ik voor goede uitkomsten van de komende controles!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Jill,

    K ken je niet maar ben via via bij jouw blog uitgekomen!
    Heb het gelezen,en de manier waarop je ermee omgaat, echt respect!
    Waarschijnlijk voelt het voor jouw niet zo, want ik weet uit eigen ervaring dat het overleven is... alles doen om beter te worden..
    Net als jij ben ik ook erg ziek geweest,dus ik snap wat je doormaakt!
    k ben nu net sinds 2 maanden klaar met de behandelingen, en nu begint het volgende traject,weer vertrouwen op jezelf en op je eigen lichaam!!
    :)

    Nils van bijsterveldt
    Nilsvanbijsterveldt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd , ik wens je dat je krachten weer terug komen dat je weer helemaal fit en gezond wordt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Top! Wat fijn dat die ellende achter de rug is! Nu aansterken en weer vertrouwen in je lijf krijgen. En.... op naar de dolfijnen!
    Groetjes,
    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gewldig meissie,kun ej weer naar de toekmst kijken ..zoals dat hoort vor een jongedame als jij !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd!!!!! Je kunt de toekomst weer in gaan!
    Wat ben je sterk en dapper!
    Ik lees al een poosje mee met je blogs maar nooit geregeerd maar ik vind je echt een kanjer!
    Ik ben echt heel blij voor je dat je geen kuren meer hoeft!
    Geniet er van meid!!!!!!

    Groetjes,
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo,
    We kennen elkaar niet. Onze zoon heeft ook een osteosarcoom, vandaar mijn reactie. Morgen je eerste controle. Spannend. Heel veel succes! H. groet, Janneke Verweij (moeder v Daan)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jill, veel succes morgen bij de scan. Ik ga voor je duimen.
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Jill,

    ik wil je voor deze dag alles wensen wat je nodig hebt
    ik weet uit ervaring, heb mijn man moeten verliezen door een tumor in de alvleesklier, hoe spannend het is.
    Ik bid voor je en die je lief zijn
    Lieve groet
    Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hee Jill!
    Gelukkig een beter bericht! Eindelijk is het zover. Ik hoop dat de volgende controles goed gaan en echt knap gedaan hoe je er zo hard voor gevochtend hebt.
    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nu kun je verder een goed bericht.je hebtt er hard voor gevochten

    BeantwoordenVerwijderen