woensdag 22 februari 2012

Niet in februari klaar...

Vandaag, 22 februari 2012, zou ik te horen krijgen wanneer mijn aller laatste kuur begint. We moesten op gesprek komen bij mijn oncoloog. Ze had net de uitslag van mijn bloedwaardes binnen gekregen. Uit die bloedwaardes bleek dat mijn trombo's (witte bloedlichaampjes) veel te laag zijn. Mijn trombo's zijn namelijk 20 in plaats van 100. Met deze getallen kan mijn lichaam nog geen kuur aan. Mijn beenmerg heeft flink op zijn donder gekregen door de vorige MTX-kuur. De geplande MTX-kuur, wat tevens mijn laatste kuur zal zijn, gaat niet door. Mijn lichaam zal dat namelijk niet trekken, puur door mijn leeftijd. Ik word namelijk op de kinderafdeling behandeld en volg het kinderprotocol wat niet geschikt is voor volwassenen. Hoe ouder, hoe zwaarder. Vandaar de heftige bijwerkingen die ik altijd heb. Mijn oncoloog vindt het te gevaarlijk om helemaal geen kuur meer te geven dus heeft ze besloten om een IE-kuur te geven. De IE-kuur krijg ik als mijn trombo's ruim voldoende zijn om de kuur aan te kunnen. De verwachte datum is volgende week woensdag, 29 februari 2012.

9 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen waarom jij volgens een kinderprotocol wordt behandeld? Ik wens je heel veel sterkte met de laatste zware loodjes. Ik vind jou dapper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Monique,
      Ik was 17 jaar toen ik het te horen kreeg en mocht toen kiezen tussen de volwassenen of de kinderafdeling. Het kinderprotocol heeft de beste genezingskansen en op de kinderafdeling mag er altijd iemand bij mij slapen tijdens een kuur, dat vind ik fijn.

      Verwijderen
    2. Hallo Jill,
      dankjewel voor je antwoord. Excuses als de vraag te confronterend was. Ik vroeg het mij gewoon af. Al tijden volg ik jouw blog en je twitteraccount. Ik wens je het allerbeste en hoop dat jij je kracht kunt behouden. Het is knap hoe jij met de situatie en bepaalde tegenvallers omgaat.

      Verwijderen
  2. Wat ben jij een sterke meid Jill.
    Heb me aangemeld bij je blog zodat ik goed op de hoogte blijf! Je bent in mn gedachte Jill en vind het nogmaals geweldig knap hoe je ermee omgaat.
    Heel veel sterkte en medeleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de laatste loodjes wegen het zwaarst, en bij jou is dat helemaal zo helaas.

    Houd je taai nog even en dan ben je er vanaf en kan het bloemetje aan je kanjerketting geregen worden.

    groetjes



    Peter Visser @vissernl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik duim duim duim voor jou en wens je dat je weer gezond mag worden .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeempie meis, het blijft feest he... :( Groot respect hoe je het al zo lang trekt. Niet dat je een keuze hebt, maar toch... Fijn dat je blijft delen. Ik doe momenteel hetzelfde op facebook met een aankomende hartoperatie. Het blijft kut maar ik ervaar het zelf als heel fijn om al die warme reacties ook te krijgen. Je doet het alleen, en toch ook weer niet. Zo voelt het. Blijf um opzetten, dame! Frank Nederstigt. (http://www.facebook.com/franknederstigt)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is heel vervelend, als je daar zit en denkt, kom maar op met de laatste kuur en dan gaat het niet door. Ik weet daar alles vaan. Mijn bloedwarme was af en toe ook niet goed en dan ging het niet door, baaalen Sterkte meissie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kop op!

    Je bent nu ondertussen bezig met je laatste kuur &ik wens je veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen