donderdag 12 april 2012

Vijf weken na de laatste chemo

Het chemokuren avontuur lijkt al ver achter me te liggen, toch is het pas vijf weken geleden. In die vijf weken zie ik veel vooruitgang. Ik geniet elke dag volop van al het energie wat ik weer heb. Van de vermoeidheid is geen sprake meer. Uren zonder onderbrekingen door de stad lopen gaat goed. Het lopen op 1 kruk begint er al natuurlijker uit te zien. Soms loop ik al de trap op, vergetend dat dat nog niet mag. Mijn lichaam laat het toe, ik heb geen pijn meer en dat is fijn.  Op dinsdag, 10 April 2012, moest ik me meldde bij de afdeling ' Revalidatie' in het Waterlandziekenhuis te Purmerend. Ik loop goed en recht op krukken en kan mijn knie buigen zoals het hoort. De oefeningen zijn makkelijk, maar ik train mijn been volop om de spieren weer zo sterk mogelijk te krijgen. Op 8 mei 2012 krijg ik mijn volgende rontgenfoto die zal bepalen of ik al meer mag belasten. Na 8 mei begin ik in het Waterlandziekenhuis met hydrotherapie (Hydrotherapie is een vorm van oefentherapie die in het water wordt uitgevoerd. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de gewichtloosheid van het menselijk lichaam).
Op 15 mei 2012 staat mijn volgende controle, bestaande uit een hartecho, longfoto, bloedonderzoek op de planning. Die dag zullen wij weer in spanning zitten maar wij hebben al het vertrouwen op een toekomst zonder verdere problemen. Morgen, Vrijdag 13 arpil 2012, vertrekken wij naar Curacao voor een twee weekse vakantie. De vakantie staat in het belang om bij te komen van het intensieve jaar wat we achter de rug hebben. Ik begin daar alvast met mijn hydrotherapie oefeningen in het zwembad. Ik kan niet wachten!

10 opmerkingen:

  1. Jill, geniet maar volop! Heel veel plezier gewenst ..Groetjes van Gemma en Ruben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jill,

    Ik kwam je verhaal per toeval tegen. Je kent mij niet, maar ik wilde je vertellen dat ik ongelofelijk veel respect voor je heb en voor de manier waarop je met je situatie omgaat. Ik ben zelf mijn vader 1,5 jaar terug verloren aan kanker, dus weet wel een beetje hoe zo'n ziekte je leven voorgoed veranderd. Dat jij er onwijs tegen strijdt en er zo open over bent tegen anderen is zeldzaam, en ik vind het heel erg knap. Ik wil je heel veel sterke toewensen en hoop dat je herstel voorspoedig verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jill,

    Je kent me ook niet maar ik volg je elke dag op twitter en stuur je af en toe een kaart om je sterkte te wensen maar ook hoe ontzettend trots je op jezelf kunt zijn. En hoeveel bewondering ik heb hoe je met alles omgaat. Ik maak een diepe buiging voor je.
    Ik gun je een fantastische vakantie samen met je familie.
    Geniet van alles wat op je pad komt.
    Lieve groet van Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jill,

    En mij ken je ook niet maar ik volg je ook al een hele tijd. Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat, fijn om te lezen. Geniet van je vakantie in Curacao en probeer even nergens meer aan te denken.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top Jill, ga zo door. Gweldig voor je en een hele fijne vakantie. Neem ook voldoende rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jill, hier nog een berichtje van een voor jou onbekende volger van je mooie blog. We zijn bijna leeftijdsgenoten en ik heb veel respect voor je! Goed om te horen dat je zoveel meer energie hebt. Een heel goed moment voor een superreis! Ga maar lekker genieten en relaxen daar. Heel erg veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, heftig zeg! Heel veel sterkte en geniet maar lekker van je vakantie, dat heb je zeker wel verdiend! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt goed allemaal :-) ,Veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,jill

    ik las op je website dat het goed met je gaat ik ben er erg blij mee om dit te lezen.
    Ik probeerde al eerder je een berichtje te schrijfen maar dat lukte niet.
    Geniet nog lekker van je vakantie in Curacao ik hoop dat het lekker weer daar is maar dat denk ik wel :)

    ps:Waarneer ga je naar Portugal om met de dolfijnen te zwemmen met stichting doe een wens? laat het me maar weten op m'n website.
    Xxxjes Gwenny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Claudia van den Brink5 mei 2012 om 12:34

    Een gedenkwaardige dag voor je Jill, precies een jaar geleden begon jouw strijd! Wij hopen dat je een mooie vakantie op Curacao hebt gehad en dat je zult genieten van het zwemmen met dolfijnen in Portugal. Heel veel succes met alles wat nog komen gaat! Veel liefs uit Limmen van Fam. v.d. Brink (Ed-Claudia-Mike-Anouk & Chantal)

    BeantwoordenVerwijderen