woensdag 20 juni 2012

Make A Wish vakantie

Op donderdag 7 Juni 2012 was het dan zo ver, mijn Make A Wish vakantie. Om 13.15 uur werden wij opgehaald door de taxi om vervolgens naar schiphol te gaan. Eenmaal aangekomen op schiphol werd alles voor ons geregeld. Onze vakantie was dus al in Nederland begonnen. In het vliegtuig naar Faro (Portugal) mochten Joyce en ik in de cockpit zitten, zelfs tijdens de landing. In Faro aangekomen stond er een huurauto voor ons klaar en zijn we naar ons vakantieverblijf gereden. Het was even zoeken omdat we geen idee hadden wat ons te wachten stond. Eenmaal aangekomen bij 'onze villa' keken we onze ogen uit. Een 12 persoons villa wat beschikt over 6 slaap -en badkamers, twee jacuzzi's, een zwembad en een eigen bioscoop zaal. Toen we hoorden dat Linda de Mol, Rubens Barrichello, Christiano Ronaldo en Hugh Grant ook een huis hebben op dit vakantiepark kon onze vakantie niet meer stuk. Het wordt niet voor niets het miljonairspark van Portugal genoemd! Op zaterdag 9 Juni 2012 werden we verwacht bij ZooMarine waar we met zijn vieren met de dolfijnen mochten zwemmen. Wij hebben er als gezin weer een onvergetelijke, mooie ervaring bij! Helaas moesten wij op dinsdag 12 Juni 2012 weer terug keren naar Nederland. We kijken met zijn allen terug op een mooie, bijzondere en onvergetelijke vakantie.
Op dinsdag 19 Juni 2012 werden wij weer in het AMC verwacht. Dit keer een gesprek met orthopeed dr Bramer. De operatie is nog een keer uitgelegd. Mijn kuitbeen uit het linkerbeen wordt in het rechter boven been geplaatst met daar om heen donorbot. Als deze operatie slaagt, en mijn kuitbeen blijft leven, dan zal uiteindelijk mijn kuitbeen het donorbot gaan op eten. Een lang traject wat jaren kan duren, maar uiteindelijk kan ik lopen, zonder krukken, met mijn eigen botten. De operatie gaat plaats vinden op vrijdag 29 juni 2012 en zal worden uitgevoerd door orthopeed dr Bramer en plastische chirurgie dr Obdeijn en hun teams. Het infectiegevaar is groot daarom zal ik voor de operatie al beginnen met een antibiotica-kuur. Hoelang ik in het ziekenhuis moet blijven is nog niet duidelijk. Mij kennende wil ik zo snel mogelijk weer naar huis toe.
Op woensdag 20 Juni 2012 stond de derde controle op de planning. Een longfoto werd gemaakt met daarop volgend een gesprek met  de oncoloog. De controles blijven zenuwslopend maar ook op deze foto's zijn geen kankercellen zichtbaar. Een enorme opluchting voor ons allemaal! Nu nog even de laatste week genieten en dan zullen wij ons langzaam gaan voorbereiden op de lange en zware operatie.

4 opmerkingen:

  1. Lieve lieve Jill,
    Wat super dat je Make A Wish zo een groot en leuk avontuur is geweest. Je hebt het echt verdiend!! Ik hoop dat je operatie spoedig zal verlopen en dat je uiteindelijk weer zonder die krukken kan lopen! Ik wens je heel veel sterkte en succes en ik zal aan je denken!
    Liefs xx Delilah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Jill,je kent mij niet ,maar volg al een tijd jou blog.
    vind jou heel dapper,en hoop dat de operatie volgende week mag slagen.wens jou in iedergeval veel sterkte.
    super dat ''Make A Wish'',mooi dat zoiets bestaat.
    lieve groetjes Bep Zaaijer uit Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jill,
    ik heb jouw indrukwekkende verhaal nu voor het eerst gelezen. Ik wens je heel veel sterkte toe tijdens en na de operatie is het AMC en wil je meegeven dat de artsen in het AMC zeer vakkundig zijn. Ik kreeg in 2006 een osteosarcoom in het bot van mijn schedel op het achterhoofd (toen was ik 49). Na een aantal zware chemo's hebben Dr. Schaap, Dr. Strackee en een aantal neurochirurgen en hun teams tijdens een 13 uur durende operatie het schedelbot van mijn achterhoofd tot op het hersenvlies verwijderd. Met botcement, een spier uit mijn rug en huid van mijn dijbeen hebben ze een zeer grote schedelreconstructie gedaan. In 2008 heb ik nog 9 maanden bij Dr. Strackee en Dr. Obdeijn gelopen en nog een aantal plastische operaties ondergaan. Het resultaat is verbluffend. Ik wil je alleen nog meegeven dat je bij hen in zeer goede handen bent en dat ik geen beter ziekenhuis kan bedenken hiervoor dan het AMC. Ik ben nu na de behandeling met de chemokuren al weer 5 jaar 'schoon' maar ga nog 1 x per jaar voor een longfoto. Ik hoop van harte dat het met jou net zo goed zal gaan als met mij.
    Heb vertrouwen in de artsen.
    Groeten, Jan Sikkema

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jill, ik wens jou en je familie vandaag heel veel sterkte! Ik hoop zo dat alles voorspoedig gaat, (en dat het een beetje meevalt met de pijn) Fijn dat je het in Portugal zo naar je zin hebt gehad, en nu snel opknappen he!Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen