dinsdag 5 juni 2012

Planning operatie

Een spannende dag hadden wij op dinsdag 15 mei 2012. Mijn tweede controle (Longfoto, Hartecho, bloedonderzoek) stond op de planning. Na de controles een gesprek met oncoloog. Alles ziet er goed uit, niets wat aanduidt op mogelijke terug komst van de kankercellen. Geen rede tot paniek, extra reden om weer volop te genieten van alles.  Mijn bloedwaardes zijn nog nooit zo goed geweest en dat is te voelen ook. Volop energie en krachten om het oude leventje weer op te pakken. Sinds een paar dagen ben ik zelfs weer aan het werk. Helaas is het goede leventje weer voor korte duur. Vandaag, 5 juni 2012, werden wij gebeld door orthopeed dokter Schaap. De operatie staat ingepland op vrijdag 29 juni 2012 en zal worden uitgevoerd door Orthopeed Dokter Bramer, Plastische chirurgie Dokter Strackee en Dokter Obdeijn en hun teams. We moeten rekening houden met een net zo'n zware, lange operatie als in augustus   2011. Een operatie van 12 uur dus. Ik zal net als vorig jaar weer drie maanden mijn rechterbeen niet mogen belasten. Hoe snel mijn linkerbeen (het goede been waaruit het kuitbeen wordt gehaald) herstelt is nog afwachten. Op dinsdag 19 juni 2012 worden wij weer in het AMC verwacht bij de polikliniek van orthopeed dokter Bramer en zal de operatie nog een keer uitgelegd worden. Op woensdag 20 juni 2012 worden wij verwacht voor de derde controle bij de oncoloog. Dat zijn dus weer spannende dagen maar gelukkig vertrekken wij a.s. donderdag 7 juni 2012 naar Portugal voor mijn wens, zwemmen met dolfijnen wat mogelijk wordt gemaakt door stichting Doe Een Wens (Make A Wish).  Daar hebben wij gelukkig nog even de tijd om goed uit te rusten en aan te sterken voor de operatie. Ik zal jullie weer op de hoogte houden!

8 opmerkingen:

  1. Lieve Jill,
    Wat ben je toch een enorme kanjer en wat maak je toch allemaal veel mee! Ik wens je alvast heel veel sterkte en succes met de hele zware operatie. Maar eerst heel erg veel plezier met je DoeEenWens avontuur in Portugal =)! Je hebt het meer dan verdiend.
    Ik denk aan je <3!
    Liefs xx Delilah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jill ik ben misschien een van je vele anonieme meelezers en wil je bij deze heel veel sterkte wensen in de komende spannende periode die weer voor je deur staat.
    gelukkig ben je in het amc in goede handen.
    dokter stracee is ook mijn arts en dat is een super lieve man en heel goed in zn vak.
    Heel heel veel sterkte en suc6 met de operatie en de lange periode van herstel en revalidatie.
    Denk goed om je zelf en zoals ik al je andere berichtje heb gelezen kom jij er weer boven op.
    groetjes en geniet in portugal van je bijzondere uitje.
    groetjes jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi jill, geniet heerlijk van de vakantie en de dolfijnen geniet van de dag en je bent een vechter...........je kmt er wel een dikke kus van uit italie............. jose

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jill,

    Geniet van je vakantie en je droom/wens met dolfijnen zwemmen. Echt super!
    Ik wil je ook veel succes en sterkte wensen met de operatie en de revalidatie, het is heel erg vervelend dat het allemaal zolang moet duren maar je bent een sterke meid en kan dit zeker aan!

    Een heel fijne vakantie.

    Liefs Mariell

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jill,

    Lees al een tijdje je blog, je kent me niet.

    Veel plezier in Portugal, probeer te genieten, sterkte met je operatie en de herstelperiode.
    Hopelijk ben je volgend jaar om deze tijd weer op de been.(mooie woordspeling)

    Groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat spannend weer. Ik heb nog niet op je blog gereageerd maar heb het wel gevolgd. Jij kreeg gelukkig goed nieuws te horen, maar 15 mei was voor mij een zwarte dag. Ik kreeg die dag juist te horen dat ik een osteosarcoom heb ik mijn linker enkel.. Daarom ben ik ook jouw blog gaan lezen, kijken hoe jouw ervaringen waren. Ik heb zelf net mijn eerste chemo kuur gehad en me volgende staat gepland op 21 juni. Ik kan je wel vertellen, ik was doorgestuurd naar dokter Bramer en weet niet of jij hem al als dokter heb gehad, maar ik vind het een goede, eerlijke man en ze zeggen dat het een hele goede dokter is in zijn vak;) Ik wens je heel veel succes en sterkte met je operatie en geniet nog even van je vakantie in Portugal! x Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Willemien en Jozefien14 juni 2012 om 18:03

    Hi Jill,
    Jeetje pietje, wat een tegenvaller dat je opnieuw geopereerd moet worden. Gelukkig heb je voor de rest de laatste tijd leuke dingen gedaan en die je nog leuke dingen. Heel veel genieten en heel veel sterkte met de operatie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Claudia van den Brink18 juni 2012 om 18:53

    Jill, we hopen dat je een mooie vakantie hebt gehad in Portugal en dat je wens - zwemmen met dolfijnen - helemaal uitgekomen is. Veel succes morgen en overmorgen in het AMC. 29 Juni wordt weer een spannende dag. Wij zullen aan je denken! (nog bedankt voor de lieve kaart voor Chantal). Veel liefs van de hele familie Van den Brink uit Limmen.

    BeantwoordenVerwijderen