zaterdag 3 augustus 2013

Bacteriële infectie

Wij hadden zo gehoopt dat ik dinsdag naar Heliomare zou gaan maar helaas... Op maandag 29 juli begon de wond te lekken. Volgens de artsen was dat normaal omdat ik steeds meer begon te bewegen. De eerste stapjes op krukken waren namelijk die dag ervoor gemaakt. De artsen raadden mij aan om in bed te blijven liggen en zo min mogelijk te lopen. De wond bleef steeds meer vocht lekken en de artsen begonnen zich zorgen te maken. Op woensdag werd er een echo van de wond gemaakt waarop geen gekke dingen te zien waren. Toch wilden de artsen weten waar de vocht vandaan kwam en er werd besloten om een kweek te nemen van het wondvocht. Op vrijdag 2 augustus werd er een MRI-scan gemaakt om te kijken waar de vocht vandaan kwam. Eind van de middag kregen we de uitslag te horen. Er zat een bacteriële infectie bij de wond. Deze bacterie moest zo snel mogelijk weg zodat de wond kon gaan beginnen met herstellen. De artsen besloten om op zaterdag 3 augustus operatief de wond open te snijden en de wond van binnenuit schoon te maken. De operatie was goed verlopen en binnen één uur klaar. Nu ben ik begonnen met een antibioticakuur via een infuus, die tot maximaal 2 weken kan duren. Aankomende week weten de artsen  meer te vertellen over de bacterie en kunnen ze de antibioticakuur hier aan aanpassen. Nu maar hopen dat het bij deze ene bacterie blijft want een infectie is zo opgelopen. Heliomare moet nog even op mij wachten...

25 opmerkingen:

  1. Sterkte Jill!
    Hoop dat je snel weg kan uit het ziekenhuis en aan je herstel kan werken.

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het mag ook echt niet "een keertje meezitten".
    Maar zoals ik de vorige keer al schreef; een echte Jill geeft niet zo maar op!!!!!
    Sterkte en ik hoop dat de bacterie aangepakt is en dat je verder kan met het herstel.

    XXX 24/7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte Jill!!! Wish you all the best

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh Jill, wat een tegenvaller.
    Hopelijk verloopt je herstel vanaf nu héél voorspoedig. Heel veel kracht en afleiding gewenst. Maar geregeld je bed naar buiten laten rijden zodat je wat zonnestraaltjes mee kunt pakken. Sterkte! Anne (volger)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje meis, wat balen weer!
    Heel veel sterkte voor de komende tijd.
    Alle goeds!

    Liefs van Yvonne uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jill,

    Wat vervelend zeg!!
    Ik hoop echt dat het nu goed gaat komen.
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill, Ook dat nog! Wat een pech.. Hopelijk kot het snel weer goed met je. Heel veel sterkte!! Liefs, Deb

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Jill wat een pech. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar de goede kant op. Hou je taai.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Jill

    Wat een ontzettende tegenvaller meid!
    Hoop dat de antibiotica snel aan slaat en je aan je revalidatie kan beginnen!
    Wens je heel veel sterkte en denk heel veel aan je!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve jill

    al zoveel tegenslagen nu dit er weer bij
    lieve meid houdt de kracht en positieve energie om door te gaan!! je bent een kanjer met zoveel kracht!! Hou je sterk en moed!! Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och meidje toch, waarom mag het nou niet eens een keer meezitten?
    Zoveel pech,
    maar je bent sterk, al die lieve mensen om je heen,
    slepen je er wel door.
    Lieve, lieve Jill, ook al ken ik je niet,
    ik ben SUPER TROTS op je !
    Dikke vette knuf !!!
    Liefs, een mama uit Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jill, ik volg je al een tijdje via je blog en sinds kort ook via Twitter. Ik heb heel veel bewondering voor de manier waarop jij met je ziekte en alle tegenslagen omgaat! Je zal (logisch ook) vast je verdrietige momenten hebben maar ik heb echt respect voor hoe sterk jij bent! Hopelijk gaat het nu wat beter sinds je laatste operatie en kan je snel aan je revalidatie beginnen. Ook dat zal natuurlijk een moeilijk proces zijn maar dat gaat jou ook gewoon lukken! Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe, en heel veel geluk in de toekomst met je vriend samen! X Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Jill,
    We hebben bewondering en respect voor je, voor hoe je met tegenslagen omgaat; het is misschien meer dan moeilijk maar wel mogelijk. We wensen je heel veel sterkte en hopen dat de revalidatie snel kan beginnen.
    Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zit je ook niet mee he Jill.
    Pffffffff

    Ik weet dat het niet altijd makkelijk voor je is, maar volhouden hoor.

    Wij weten dat je het kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jill,

    Ik wist niet hoe ik op je blog kon komen, opeens dachten we aan google. met tranen in onze ogen hebben we je verhaal gelezen. maar zoals je zelf al zeg, je moet verder voor je lieve familie en vrienden. veel sterkte en de groeten van Lian, Dion, Barbara en Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jill.

    Ik volg je al even via je blog. Wat moet jij veel doorstaan zeg. Het is al moeilijk genoeg en dan ook nog zo'n tegenvaller. Ik wens je heel veel kracht en sterkte. Maar zoals ik al gelezen heb, kom jij daar wel bovenop!!
    je bent een hele sterke meid! Volhouden hoor!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jill, gaat het wat beter met je? Hoop dat je snel richting heliomare kunt en weer snel kunt gaan genieten van het leven! Ik vind je een positieve topmeid en wens je heel vwel sterkte en succes! Gr Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jill,

    Hoe is het met je? Hopelijk gaat het nu de goede kant op, en kun je gaan beginnen met revalideren. Je bent nu hopelijk op het allerdiepste punt geweest, nu alleen nog maar omhoog hoor!! Wat een gedoe allemaal, het wordt je niet makkelijk gemaakt.
    heel veel kracht en sterkte gewenst, weet dat er veel mensen om je heen zijn, die aan je denken en met je begaan zijn.

    groetjes van Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Jill,
    Wat een doorzetter ben jij. Opgeven is geen optie.
    Dit herken ik van mijn zusje die ook vecht tegen osteosarcoom.
    Ik hoorde je verhaal, en heb meteen je blog gelezen, bewondering hoe je alles zo verwoord!
    Sterkte met revalideren, mijn gedachten zijn bij je.
    Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Jill,

    Heerlijk voor je dat je een paar dagen thuis kunt zijn.
    Hoop dat je erg geniet!

    Warme groet uit Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Jill,

    Via Maura worden wij, haar balletvriendinnen, goed op de hoogte gehouden over jouw gevecht. Meisje wat leven en hopen wij allemaal met je mee! Heel veel sterkte!

    Lisette uit Zaandam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi Jill, wil jou van deze kant heel veel sterkte toewensen en hopen en bidden dat jou nog een fijne tijd word gegeven.groet en een dikke knuffel Bep Zaaijer uit Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag Jill,

    Lees dat je al druk bezig bent in Heliomare, wat ben je moedig en positief! En hartstikke fijn dat je de weekenden naar huis mag! Succes en sterkte!

    Warme groet uit Brabant!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jill,

    Ik heb nooit echt bij dit soort vreselijke "dingen" stil gestaan totdat ik over jou hoorde. Ik heb echt enorme bewondering voor je. Wat moet het vreselijk zijn om dit allemaal mee te moeten maken op zo'n jonge leeftijd.

    En ondanks dit alles, toch nog zo positief.
    Je moet ook wel, maar toch heb ik er echt zoveel respect voor.

    Ik wens je het allerbeste en hoop dat je nog heel veel van het leven kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen