dinsdag 27 augustus 2013

Heliomare

Het heeft uiteindelijk nog lang geduurd voordat de wond droog bleef en goed genoeg hersteld was om naar Heliomare te gaan. Gelukkig was er geen bacterie gevonden in mijn lichaam en mocht de antibiotica snel stoppen. Op vrijdag 16 augustus kregen we groen licht om te vertrekken naar Heliomare. Helaas was er pas een plekje vrij in Heliomare op woensdag 21 augustus. Voor mij genoeg redenen om in die tussentijd naar huis te gaan. De dagen thuis heb ik mezelf goed kunnen redden op krukken. Ik heb geen last van mijn evenwicht en huppel eigenlijk alweer als van ouds rond op die stokken. Tussendoor was het ook weer tijd om een longfoto te maken, dit blijft het spannendst. De longfoto was gelukkig helemaal goed. De controles bij de oncoloog beginnen vanaf nu weer opnieuw. Dat betekent dat ik vanaf nu weer elke maand op controle moet bij de oncoloog voor mijn longen.
Woensdag 21 augustus werd ik om 11.00 uur verwacht in Heliomare. Als eerst kreeg ik mijn kamer te zien (die ik deel met iemand anders) en later volgde er een intake gesprek. Er werd mij verteld wat ik allemaal kan verwachten in Heliomare en hoe zij te werk gaan. Elke dag zal ik een rooster krijgen waarop mijn therapieën voor die dag op staan. De therapieën zullen bestaan uit: fysiotherapie, ergotherapie, krachttraining, gymnastiek, fitness en rolstoel trainingen. Zodra de wond helemaal goed is komen er meer therapieën bij zoals zwemmen en het lopen met een prothese. Dinsdag 3 september word ik weer verwacht in het AMC en zal ik een gesprek krijgen met mijn oncoloog over de eventuele nabehandeling. Deze nabehandeling hangt af van de uitslagen van de patholoog. Wij hopen op goed nieuws.

15 opmerkingen:

  1. ziet er guntig uit jill en nu goed je best doen maar dat is je wel toevertrauwd we zijn trots op je hoe jij dit alemaal doet en beleeft we koomen je snel op zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij hopen met jullie mee!!

    HVHV, Martin..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. diana schuitemaker27 augustus 2013 om 21:06

    Wij hopen ook op goede berichten voor je jill we duimen mee en brand een kaarsje.
    Groetjes diana en fam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop met je mee op goed nieuws! Heel mooi om te lezen dat je al rondhuppelde op krukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap dat je alweer op je krukken kunt rondlopen!
    Diep respect voor jou!
    Ik duim voor goede uitslagen van de patholoog!

    Fijn zo'n vol programma.
    Op naar herstel en afleiding.
    Hoewel het vast niet mee zal vallen!
    Veel kracht gewenst,

    Suzanne Woldberg
    spuntw op twitter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whow wat ben jij toch een bikkel....
    Ik duim mee dat de uitslag van de patholoog goed is.
    Wat een kracht straal jij uit!!!! Weet zeker dat je een fantastische toekomst tegemoet gaat.. Het is je in ieder geval van harte gegund...

    Succes met revalideren!!!

    Virtuele knuffel, Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill,
    Ik heb je blog gevonden omdat ik op zoek was naar lotgenoten. Ik heb nl ook een hooggradig osteosarcoom. Je blogs gaven mij veel hoop omdat je zo positief in het leven staat. Ik ben 33 jaar maar ben nieuwer in de wereld van osteosarcomen.. Ik heb begin juni pas gehoord dat ik dit heb. Meteen erna is mijn tumor van 25cm verwijderd en nu ben ik bezig met mijn tweede chemokuur (krijg AP-kuur).
    Echt heftig dat de tumor bij je is terug gekomen! Na zo'n lange strijd is het nog steeds niet voorbij.. Ik hoop dat je goed kunt revalideren en je ook deze klap weer te boven komt! Heel veel sterkte, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ben je toch een bikkel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent een inspiratiebron voor zowel 'lotgenoten' als gewone buitenstaanders. Ik heb geen mensen om me heen met ernstige ziektes, maar jouw blogs en twitter updates blijven mij boeien, geven me andere inzichten en als ik lees hoe positief jij bent en wat voor prachtig karakter jij hebt, zie ik elke keer weer in dat vertrouwen, hoop en positiviteit ECHT een verschil maakt.
    Jij bent top en jij gaat een prachtige toekomst krijgen. Waarom? Omdat JIJ daarvoor zorgt met die geweldige instelling!

    Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Jill,je hebt nog heel wat voor de boeg ,maar je gaat er positief tegen aan ,dit roept respect af,wens je kracht en sterkte meis ,een lieve groet van een voor jou onbekende,Bep Zaaijer uit Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes met een nieuwe week Heliomare, Jill. Je bent stoer en dapper!

    Warme groet uit Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk heb je vandaag goed nieuws gekregen, dat verdien je nu wel eens! Veel sterkte en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte jill! Hoop met je mee op meer goed nieuws en blijf je volgen.

    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Omdat er na 3 september geen Twitter-bericht meer is gekomen ben ik bang dat het vervolgtraject van de nabehandeling moeilijk is, of anders dan gehoopt.

    Ken je alleen maar via blog maar wens jou en je familie alle sterkte en hoop op iets positiefs!!

    Jij bent super en ik hoop dat je ook super veel steun om je heen hebt!

    Liefs uit Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jill. Ik kan je niet maar in Heliomare zit je goed, een goed revalidatie centrum en goed en heel lief personeel. Mijn man is vorig jaar naar beneden gevallen herft een dwarslesie opgelopen en heeft zeven maanden in heliomare gelegen. Je hebt ontzettend veel steun van heliomare. Nou meid heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen