vrijdag 28 oktober 2011

Bijwerkingen 8ste kuur

De 8ste kuur viel zwaarder dan verwacht. Eigenlijk hadden we het al kunnen weten van voor de operatie maar dat lijkt allemaal wel zijn weggezakt. We zijn eigenlijk weer met de neus op de feiten gedrukt. Het is bijna onmogelijk om te beschrijven wat een chemokuur allemaal met je kan doen. Dagen lang niet kunnen eten en drinken omdat je hele mond en slokdarm letterlijk zijn open gebrand. De kilo's vlogen eraf en op gewicht blijven is voor mij een zware strijd. De vele meningsverschillen die ontstaan over wel of geen sondevoeding komen langzamerhand ook mijn strot uit. In het begin heb ik gezegd dat ik alles op mijn eigen krachten zou doen en dat houdt me sterk. Sterk genoeg om door de pijn heen te kunnen eten en drinken. Kuur numer 9 is hierdoor tot twee keer aan toe uitgesteld. Vandaag, 28 oktober 2011, proberen we het voor de derde keer. Ik heb er alle vertrouwen in dat de kuur vandaag door gaat. Helaas is het weer dezefde kuur met dezelfde vreselijke bijwerkingen. Ik hoop dat de bijwerkingen deze keer een stuk minder heftig zullen zijn.

22 opmerkingen:

  1. Dat hoop ik ook voor je. :( Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jill, dat hoop ik ook! Je bent een echte kanjer, een bikkel! Heel veel sterkte!

    xAnja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jill,

    De kuur is niet fijn, maar het is wel goed dat ie doorgaat. Ik zal aan je denken en hoop van harte dat de bijwerkingen mee zullen vallen.


    Jij kunt het, en op eigen kracht,

    Lieve groet, Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte, enne denk aan jullie motto: 'opgeven is geen optie'

    Groetjes,
    Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben je "zomaar" tegengekomen op internet en wens je heeeeel veel sterkte toe hoor! Een paar keer per week kijk ik of er een update van je blog is maar ik begrijp dat je niet altijd kunt schrijven. Je moet heel wat meemaken! 'k Hoop dat je het goed vol kunt houden en wens je kracht van Boven toe! Ik zal voor je bidden! Liefs van een moeder...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat allemaal niet van een leien dakje Jill.
    Maar iedere keer kom je toch weer een stapje dichterbij.
    Een stapje dichterbij het einddoel, genezing, een stapje dichterbij een normaal leven, zonder chemo, zonder bijwerkingen, zonder kapotte slijmvliezen, zonder lage bloedwaarden.
    Het lijkt nog ver weg, het is nog ver weg, maar het op een gegeven moment ben je daar, dan is het je gelukt, dan is iedereen in de buurt supertrots op de heldin van de Rijp, die vrouw die zoveel heeft meegemaakt, en zichzelf daar naartoe heeft gevochten waar ze heen wilde, naar een gelukkig en gezond leven.

    Je gaat goed Jill, hou vol!

    Grtoetjes, Ilse, Petra en Iomhar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben trots op je!!
    hou vol!
    xxx laris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wil je heel veel kracht toewensen ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Jill,
    Je kent me niet (en ik jou niet) maar kwam toevallig op je blog terecht en heb hem helemaal gelezen. Wil je heeel veel sterkte en kracht toewensen en ik kan niets anders doen dan hopen dat je beter wordt! Liefs, Mirte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken je niet, ben op je blog terecht gekomen via de blog van de vader van Guusje, maar ik vind het vreselijk voor je dat je deze rotziekte hebt.

    Ik wil je heel veel kracht toewensen om te vechten en te overwinnen.

    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jill,
    ik ken je niet maar ik ben via guusje op je blog gekomen vreselijk voor je!
    maar ik heb een oom met longkanker en die gebruikt EMX drank dokters geloven hier niet in maar ik heb een oom gehad met botkanker en die gebruikte het ook en er was voor hem niks meer te doen na dit drankje kon hij zelf weer naar de voordeur lopen.. en mijn oom die nu ziek is heeft totaal geen last van chemo's, misschien kan je je er in verdiepen www.emwinkel.nl
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai, Ik wil je veel sterkte wesen in je strijd.
    Overwin deze ***ziekte en krijg een mooi,lang en gelukkig leven. Dat is wat ik je toe wil wensen.

    mvg
    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop inderdaad dat de bijwerkingen dit keer mee zullen vallen. Ik hoop dat je deze nare tijd straks lekker achter je kunt laten en je weer leuke dingen kunt gaan plannen voor jezelf! Je komt over als een hele sterke dame met veel wilskracht en dat is echt bewonderingswaardig!

    De anoniem hierboven, het is niet gepast om reclame te maken voor onzin drankjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Jill, via guusje kom ik zo maar bij je terecht,en ik wens je heel veel sterkte met je kuren, ik weet een heel klein beetje wat je doormaakt, en op deze jonge leeftijd al, dat is precies wat mensen - vrienden en bekenden tegen onze dochter
    zeggen, die ook aan het vechren is voor de tweede keer tegen borstkanker .
    Op 28 jully , nu in de andere borst .op 1sept beide geamputeerd. Ook met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen , al meteen na de eerste van 6 chemo's ,
    En dat allemaal door die *****ziekten
    Weet dat we met je meeleven , en dat ik van af nu vaak aan je denk
    Ik hoop zo met alles wat er in mij leeft en voelt dat jij en onze meid er door heen komen
    Julli zijn alle bei bikkels , dappere meiden die nooit opgeven

    Heel veel liefs en sterkte
    Zo maar een moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve Jill,

    Ook ik kwam jou via internet "zomaar" tegen. Ik ga je opslaan onder mijn favorieten, ik ga je volgen naar jou genezing. Ik vind je bijzonder en ontzettend sterk. Zo'n jonge bloed mooie meid in de bloei van haar leven het leven is onzeker en oneerlijk. Maar je gaat er komen hoor!! en dan hang ik mijn vlag uit!!

    liefs Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik kom via guusje,
    Jill meisje ik wens je alle kracht die je nodig hebt en een beetje meer!
    Je gaat dit gevecht winnen.
    Heel veel sterkte.
    Raven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo via via kwam ik op je site terecht!
    ik steek een kaarsje voor je op vanavond! je bent een dappere meid! met veel kracht en doorzettingsvermogen! maar o...wat moet je veel doormaken.
    zelf heb ik de strijd ook moeten leveren dus ik wee wat je voelt! maar ondanks alle ellende lees ik zoveel moois tussen de regels door!
    heel veel sterkte met alles! en hopen dat de bijwerkingen snel minder worden.
    lieve groeten van Q
    opgeven is geen optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Jill,

    Tegen de bijwerkingen van de chemo moet je iedere dag 6 echte blauwe bessen slikken het helpt echt.
    In de vliesjes van de bessen zitten bepaalde stoffen die de bijwerkingen verminderen heb er al veel mensen mee geholpen probeer het aub.
    Heel veel sterkte voor de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi jill, via de site van guusje kwam ik op je blog terecht. Mijn nichtje van 9 heeft precies hetzelfde als jij. Wij zitten net aan het begin van het proces. Door jouw blog te lezen weten we een beetje wat ons te wachten staat. Ik vind het ongelofelijk hoe sterk jij je hier doorheen slaat. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Jill,
    Ik ben op je blog terecht gekomen via Lisa, ik heb jouw verhaal via haar facebook gelezen. Misschien weet je nog wel wie ik ben!

    Ik wilde even tegen je zeggen dat ik het ontzettend rot voor je vind wat je allemaal mee moet maken! Ik weet dat zoiets als deze ziekte, niemand gegunt kan worden. Ik vind het verschrikkelijk! Maar het geeft een goed gevoel dat je jezelf kracht geeft. Dat is iets waar je trots op mag zijn want niet iedereen lukt dat!
    Ik zie dat je ongelofelijk sterk bent en vind het erg knap hoe je hiermee omgaat!

    Ik wens je heel veel sterkte & kracht met het overwinnen van deze verschikkelijke ziekte.

    xx Lindsay !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heee Jill,
    Ineens bedacht ik me dat je facebook had. Was benieuwd hoe het met je gaat en 1 klikje verder staat gewoon je hele verhaal!! Lekker blond om te vergeten dat je facebook hebt he..;)
    Respect! !! Zoals jij je er doorheen slaat, hou vol he wijffie!!

    Groetjes aan je vader en moeder en je zus natuurlijk.
    Dyana Dekker xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Jill

    Jij en ik hebben elkaar( gekend) dat ik vroeger in de speelgoed winkel werkte bij Kaptein ,
    Je Moeder zie ik wel eens bij het boegbeeld,
    En wil haar niet altijd vragen hoe het er nu met je voorstaat,
    Ik weet zelf ook maar al te goed ,
    Dat het heel fijn en hartverwarmend is als mensen naar je vragen .
    Maar er zijn wel eens va ndie dagen dat je denkt laat me met rust ,
    Ik kwam jou ook tegen via een vriendin van mij op facebook ,
    Ik dacht oke laat ik je dan maar zelf even schrijven ,
    Meissie je bent wel sterk hoor als ik het zo lees,
    En heel goed van je om dit van je af te schrijven .En dat je dit wilt delen met ons ,
    Het maak je hoofd een beetje leeg,
    Lieverd ik wens je onwijs VEEL STERKTE GELUK EN KRACHT TOE ,
    En laat de moed niet zakken aub,
    Gooi je boosheid en verdriet er maar uit.
    Jij en je naaste familie die moeten dit allemaal doorstaan en dat is niet niks .
    In gedachte ben ik bij je
    Lieve groetjes
    Joke xxx

    BeantwoordenVerwijderen