woensdag 14 september 2011

Eerste kuur na operatie

De kuur werd een dag uitgesteld vanwege de drukte op de afdeling. Gister, 13 september, ben ik weer met mijn eerste kuur na de operatie begonnen. De zo genoemde AP-kuur. De bijwerkingen van deze kuur treden helaas alweer op; misselijk en erg moe. Gelukkig heb ik veel afleiding van het bezoek wat regelmatig komt. Ook hebben we weer bezoek gehad van de fysiotherapeut, ik kan mijn knie al 80 graden buigen. Iedereen vindt het herstel snel gaan, als ik mazzel heb wordt mijn litteken heel dun of zelfs bijna niet zichtbaar! Als alles goed gaat mag ik morgen alweer naar huis toe. Wel raak ik van deze kuur in aplasie. Aplasie betekent dat je te weinig rode cellen, witte cellen of bloedplaatjes in je lichaam hebt waardoor je weerstand erg snel achteruit gaat. 
Over ongeveer drie weken krijgen wij de uitslag van het bot onderzoek. Die uitslag zal bepalen hoelang en hoeveel Chemokuren ik nog zal krijgen. Hopen op een goede uitslag dus. 

5 opmerkingen:

  1. Lieverd ik hoop dat je snel weer naar huis mag, je litteken mooi geneest en je snel weer dat rondje kan rennen ! (L) wat ben je toch een topper. proud of youuu. (L)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Jill, wat heftig allemaal..... Er zal nog toch weleens een goede periode aankomen toch?
    Ik hoop dat het allemaal goed en snel geneest, ik vind je erg sterk!

    liefs Lyd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jill,
    Wat heb je een mooie blog. Ik was zeer benieuwd hoe het met je ging, maar ik heb nu alles uitgebreid kunnen lezen. Wat fijn dat de grote operatie al weer achter de rug is en wat was je snel thuis na de operatie zeg. Ongelooflijk! Hoe gaat het verder met je? Ook al weer aan de kuren begonnen. Ziek? Hoe voel je je? Geneest je wond goed? Nu nog spannend om op de uitslag van de patholoog te wachten. We hopen voor je op een goede respons!!! We wensen je het aller-, allerbeste toe. Doe je vader en moeder heel veel groetjes van ons! Houd vol! Heel veel sterkte! Liefs, Helga moeder van Mirthe van F8Noord

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee jill!
    Dat dit jou moet overkomen! :( weet gewoon niets te zeggen, en niets te vragen.

    Heel veel sterkte !!

    Groetjes Nick MolijN! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jill,

    Je kent me niet. Ik 'ken' jou alleen van je blog.
    Wat een rotziekte is het toch....
    Ja, Martine heeft gelijk: opgeven is geen optie maar wat hebben jullie ongelooflijk veel te knokken.
    Wens je sterkte en moed.

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen