dinsdag 13 september 2011

Martine, mijn voorbeeld!

Lieve Martine, op 8 mei 2011 leerde ik jou kennen. Ik lag in het ziekenhuis omdat er de volgende dag een biopt van mij werd genomen. We kwamen op dezelfde kamer terecht en raakte al snel aan de praat. Ik had drie dagen daarvoor te horen gekregen dat er kanker bij mij in m'n lichaam was gevonden. Jij was al een lange tijd bezig om te vechten tegen deze verschrikkelijke ziekte. Je was al kaal en ik kan mij herinneren dat je erg veel pijn had. Je bereidde me voor op wat me allemaal te wachten stond en al snel zag ik je als een voorbeeld.. Zo'n sterk meisje! Samen hebben wij die nacht gelachen en gehuild. Gelukkig bleef het niet bij die ene nacht. Bij mijn eerste chemokuur lag er een enveloppe met een brief erin en een armbandje met de tekst 'opgeven is geen optie'. Al snel werd dat ons motto, we zouden nooit opgeven en altijd elkaar blijven steunen! Helaas heb je te horen gekregen dat ze je niet kunnen beter maken, een groot verdriet voor iedereen maar wat houd jij je ongelooflijk sterk! Je bent mijn voorbeeld en we zullen nooit opgeven! Ik hou van jou,voor altijd!!

6 opmerkingen:

  1. Lieve Jill, ik ken je alleen uit de verhalen van Martine. Ook zij is reuze trots op jou, dat kon ik aan alles merken. Elke keer als ze weer naar het AMC moest, hoopte ze dat jij er ook zou zijn.
    Helaas heeft Martine slecht nieuws gehad, maar we hopen met zijn allen dat er toch nog een wonder gebeurd. Het MOET gewoon, zo'n lieve sterke meid! Opgeven is en blijft geen optie!
    Jij ook veel sterkte. Groetjes, Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk allemaal lieverd.. Ik ken Martine dan wel niet maar dit nieuws heeft mij heel erg geraakt! (Vooral omdat het jou ook zo heeft geraakt) Jullie zijn 2 kanjers en iedereen is zo trots op de fases die jullie doorstaan. Het leven is soms zo oneerlijk :-( <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb altijd respect voor Martine gehad. Ik ken jou niet maar ik weet dat je ervoor vecht. Geef het niet op, blijf doorgaan hoe erg ook alles tegenzit. Ik wens je zo veel sterkte en kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg kippenvel bij het lezen van je blogs!
    Wens je dan ook alle sterkte toe bij het vechten tegen deze rotziekte!
    Blijf positief!
    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jill
    Ik ken je niet persoonlijk, maar lees wel regelmatig je blog. Wat ben jij een kanjer! Hoe jij vecht tegen deze rotziekte, echt ik wens je zoveel sterkte toe! En martine ook!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo jill!

    ik ken je niet maar heb echt respect voor je!, hoe je nog zo geniet van alle mooie momenten, ik heb ook nog met martine op de kamer gelegen wat leven we eigelijk in een klein wereldje....

    liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen